Adem Geschrieben 30. Mai 2005 Teilen Geschrieben 30. Mai 2005 Kurani Kerimde kafirin ve küfrün özellikleri acikca belirtilmistir. Ayetleri yakindan inceledigimizde küfürde belirgin bazi özellikler oldugu göze carpar. Üstad hazretleri de küfrün inadi ve sürekli oldugunu anlatir. Kafir inad halindedir, hicbirsey onu küfür halinden alikoyamaz. Onlar inatcidirlar ve müminlere karsi „sürekli“ ve „azalmayan“ bir nefret duyarlar. Onlarin kalbleri kaskatidir ve sefkat duygulari körelmistir. Burada birsey karistirlmamalidir. Müminde de bazi küfür özellikleri görülebilecegi gibi kafirde de bazi mümin özellikleri görülebilir. Ama müminde bu hal bir hastalik ve vesvese iken kafirde normal bir durumdur. Mümin de zaman zaman küfürden süphelenebilir ama bu duygu sürekli degil anlik veya dönemseldir. Yani mümin vesveseye müptela olsada bu sýkýntýlý, depresiv ve süpheli bir durumdur. Kafirde ise süphe olmaz. O küfründen emindir. Mesela Darwinist yani Evrime inanan bir kafir hicbir sekilde bu fikirden vazgecmez. Evrim teorisi ne kadar cürütülse, ne kadar zayifaltilsa bile o kendinden cok emindir. Bu olay vesvesenin imandan olduguna en büyük delildir. Cünkü evrim gibi son derece tartismali ve cürük bir felsefe insani süpheye sevketmiyor, kisi onu oldugu gibi kabul ediyorsa bu onun artik Küfre imann ettigine delildir. Kafir bu konularda cok rahattir,ve baskalarini da degistirmekten zevk alir. Ancak mümin Allahin varligi gibi son derece acik ve ispatlanmis ve her acindan mantikli bir olay karsisinda bile zaman zaman süpheye düsebilir. Bu bir celiskidir. Eger Evrim gibi bir sacmalik insani süpheye götürmüyor da imani mevzularda insan süpheye düsüyorsa bu süphenin imandan kaynaklandigi ve seytandan geldigi aciktir. Bu ayni zamanda seytanin varligina da en büyük delildir. Cünkü ayni seytan kafirle ugrasmaz. Küfrü tercih eden birisi inancini sorgulamaz, yardim istemez, pismanlik duymaz. Hadisi Serifte kafirin bu özelligi söyle ifade edilir: "Kâfirin misali kökü üzerinde dimdik duran erze aðacý gibidir. Onu hiçbir þey eðriltemez. Nihayet sökülmesi bir defada olur." (Müslim) Kafir sürekli alay halindedir ve ondan kutsal degerlere karsi saygisizlik artik normal bir hal almistir, mümin ise bundan rahatsiz olur. Nefis seytanin bir subesi oldugu icin küfür özellikleri sergilese de bu insani kafir yapmaz. Cünkü birisi nefsi iken digeri iradi ve inadidir. Kalb sadece Iman makami degildir. Kalbde ayni zamanda seytana ait Lümmei Seytaniye dedigimiz bir bölüm bulunur ki seytan buradan Mümine sürekli hücum eder. Üstad hazretleri bunu anlatirken seytanin sözleri degil “Oklari” der cünkü bu oklar kalbe saplanir ve rahatsizlik verir. Mümin bazen bunun vesvese mi yoksa kendi istegiyle mi oldugunu tam anlayamadigi icin küfre girdigini düsünebilir. Ama kafir bunu düsünmez, onda lümmei seytaniye artik merkez olmustur ve kalb mühürlenmistir. O yüzden Kuranda kafirler icin artik iman etmeyecekleri zira kalblerinin mühürlendigi yazilir. Mesela Ebu Cehil öyle birisidir. Zaten Kuranda ifade edilen kafirler küfrün en son halidir ve bu devirde her kafir tamamen o tanimlara uymayabilir. Müminler zaten o tanimin haricindedir. Bu bakimdan önemli olan kalbe gelen vesveslerin gercek bilinmemesi ve seytandan oldugu bilinmesidir. Zaten dikkat edilirse Üstad “Kalbe” gelen vesvese der. Vesvese zaten kalbe gelir. O yüzden mümin “Kalbime geldi” “Kabul mü ettim” dememelidir. Kalbe gelmesi kalbin mali oldugu manasina gelmez. Adem Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
AZRA66 Geschrieben 31. Mai 2005 Teilen Geschrieben 31. Mai 2005 ya abi allah razi olsun senden ne güzel seyler yaziyon sen abi sana bir sorum var namaz kilarken insanin akli birden baska bir seye giderse yani namazdan allah baska bir seye gidersen bir vesveseye kapilisa ne yapmak lazim Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Adem Geschrieben 31. Mai 2005 Autor Teilen Geschrieben 31. Mai 2005 Allah senden de razi olsun kardesim. Namazda aklin bir seye giderse hicbirsey yapma birsey düsünme. Onunla mücadeleye girersen vesvese daha da artar. arilari basindan kovmaya calisirsan saldirdiklari gibi. Eger namazda kacinci rekatta oldugunu unutursan kacinci rekatta olabilecegini tahmin et ve o sekilde namazini tamamla. Hic hatirlamiyorsan aklina en mantikli gelen rekattan devam et. Bu sekilde namazin kabul olur insallah. Adem Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
aylinyavuzx Geschrieben 31. Mai 2005 Teilen Geschrieben 31. Mai 2005 Yukarida aciklanmasi yapilan "Kafir" türleriyle son günlerde cok karsilastik... Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Adem Geschrieben 31. Mai 2005 Autor Teilen Geschrieben 31. Mai 2005 Evet gibi. Ama burada bazi seyleri karistirmamak lazim. Zira Kuranda gecen "kalbleri mühürlü" ifadesi genel bir ifade ve tüm kafirleri kapsamaz. Kalbin mühürlenmesi icin cok cetin ve uzun bir yol gerekli. Mesela Ebu Cehil bu tanima uyarken Ebu Süfyan uymadigi icin Müslüman oldu. Cünkü Ebu Süfyanda tüm kötü özellikler yoktu. Kalbinde az da olsa inasf vardi. Bazen müslümanlar kafir denilince "Birak ona anlatma, kalbi mühürlendigi icin bosuna ugrasiyorsun" tarzinda konusuyorlar. Oysaki bu yanlis. Cünkü öncelikle biz anlatmanin en mükemmeliyle anlatip temsil edemedik, ikincisi ortam cok kötü. Herkes kötü örnek oluyor. Ben baska forumlara baktim söyle bir, irkildim, saygi sevgi muhabbet, seviye sifir. Bu durumda kafirin islami kabul etmesi de zorlasiyor tabi ve bunda asil suclu da müslümanlar. Ama son zamanda sitemize ugrayanlar bundan müstesna cünkü özellike son günlerdekiler alayci ve saygisizca saldirdilar. En basitinden humanisz yaklsimla bile insana aciklama firsati vermeli ve hassasiyetimize saygi göstermeliydiler. Ama bunu yapmayarak bizi de o platforma cekmeye calistilar. Kalbleri mühürlü mi degilmi bilemem ama o tarz insanlarla isim olsun istemiyorum. Önce saygi. Adem Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
aylinyavuzx Geschrieben 31. Mai 2005 Teilen Geschrieben 31. Mai 2005 Haklisin. Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
AZRA66 Geschrieben 1. Juni 2005 Teilen Geschrieben 1. Juni 2005 saol adem abi Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Adem Geschrieben 1. Juni 2005 Autor Teilen Geschrieben 1. Juni 2005 Kein Thema Adem Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Adem Geschrieben 2. Juni 2005 Autor Teilen Geschrieben 2. Juni 2005 Bu arada önemli bir yeri dile getirmak istiyorum. Hocaefendi vesvese konusunda inancin gölgesinde söyle diyor: "Vesvese, kâfirde olmaz. Kâfirin küfrü vesvese deðil, belki hesaplý, plânlý ve inadî bir küfürdür." Burada vesvese ile küfür arasindaki fark cok acik bir sekilde ifade ediliyor. Adem Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
aylinyavuzx Geschrieben 2. Juni 2005 Teilen Geschrieben 2. Juni 2005 Bu aciklama icin de tesekkürler...Cok önemli bir nokta... Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Adem Geschrieben 2. Juni 2005 Autor Teilen Geschrieben 2. Juni 2005 Hakkaten Hocaefendi önemli bir noktayi acikliga kavusturmus. gerci Vesvese risalesinde bu yaziyor ama burada cok acik cevaplamis. Adem Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Empfohlene Beiträge
Dein Kommentar
Du kannst jetzt schreiben und Dich später registrieren. Wenn Du ein Konto hast, melde Dich jetzt an, um unter Deinem Benutzernamen zu schreiben.