Adem Geschrieben 19. Mai 2004 Teilen Geschrieben 19. Mai 2004 Cevap: Ruh, beden ülkesinin misafiri. Ýnsan, ana rahminde dört aylýk oluncaya kadar bir tür bitki hayatý yaþýyor. Falan ýrktan olan bir babanýn sulbünden gelmiþ ve yine falan ýrktan bir annenin rahminde karar kýlmýþ... Babasýnda insan tohumunu halk eden, annesinin rahmini ona karargâh yapan Rabbinin ihsanýyla, o karanlýk menzilde büyümesini sürdürüyor. Ýþte ýrk kavramý, ancak bu menzil için, bu ev için geçerli. Oraya gelen misafir hiçbir ýrka mensup deðil. Ruhun ýrký yoktur. Ve insan da kâmil mânâsýyla ruhtan ibarettir. Beden onun hanesi hükmündedir. Alaâddin Baþar (Prof. Dr.) Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
tuhana Geschrieben 19. Mai 2004 Teilen Geschrieben 19. Mai 2004 Ruh, beden ülkesinin misafiri. Ýnsan, ana rahminde dört aylýk oluncaya kadar bir tür bitki hayatý yaþýyor. Allah (cc) razi olsun abi, bu konu hakkinda bayagi zamandir aklima takilan bir sorum var. 120 günlük olan cenine ruh üflendigi vakit, insan hükmünü aliyor (dünya da nasibi yoksa da ahirette nasibi vardir... yasamayacak olursa). peki bu bitikisel hayat diye adlandiran dönemde, ölen ceninlerin durumu nedir? (ölen dedim ama ölüyor mu ki? ) ruh üflenmemistir, insan hükmünü almamistir ama yine de "halk dilinde...ahirette sefaatci olacaktir" denilir...? (agir bir konu...) Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Adem Geschrieben 19. Mai 2004 Autor Teilen Geschrieben 19. Mai 2004 @Tuhane Aslinda yabanci oldugum bir konu. Ama bu vesile ile ögrenmis olduk. Internette söyle bir arastirdim. Bu 120 gün meselesi Efendimizin sav bir hadisine dayaniyor. Bu safhadan önce Ruh olmadigi icin ölüm olmuyor. Cünkü ortada komplex bir canli yok. Imami Azam bu olayi tavugun yumurtasina benzetiyor. Yumurta organik fakat canli özelligi tasimiyor ve yumurta yiyen bir hayvan yemis olmuyor. Bunun gibi 120 günden önceki cenin icin canli yada bebek diyemeyiz. Sefaatci olur meselesini tam olarak anlamadim. Yani ne icin sefaatci olunuyor ve kim kime oluyor? Eger o zamandan önce ölen bebek ebeveyinlerine sefaatci olacak manasinda deniliyorsa belki evlat hasreti ceken Anne Babaya Cenabi Hakkin bir bagisi olabilir. Ama önemli olan bunun bir Hadise dayanmasi. Ben sahsen böyle bir hadis bilmiyorum. Eger Hadise dayanmiyorsa hurafedir.. Adem Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
tuhana Geschrieben 19. Mai 2004 Teilen Geschrieben 19. Mai 2004 Allah (cc) razi olsun abi, sefaatci olacak meselesi gelince, aynen dediginizi kast etmistim... kaynagini bilmedigim bir hadisin var oldugu söylenmisti aklimda kaldigi kadariyla yazmaya calisayim: Sahabelerden birinin haniminin karninda bebek ölmesi sonucu Rasulullah'a gelerek olayi anlatir ve su cevabi alir: Isim koyun ve gömün Sahabe, ya cinsiyeti belli degilse diye sorunca Efendimiz (sav) : Enes, Talha gibi isimler koyun buyurmuslar... cinsiyetinin belli olmamasi demek 120 günlükten cok daha kücük olmasi demek? (20 günlük iken cinsiyetleri belli olurmus ceninlerin) Ama hadisin kaynagi yok...maalesef Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Adem Geschrieben 20. Mai 2004 Autor Teilen Geschrieben 20. Mai 2004 @Tuhana bebegin cinsiyeti 20 günlük iken henüz belli olmaz. bildigim kadariyla en az 16 hafta falan gecmesi gerekir ki belli olsun. Bundan önce sadece bebekten doku alinarak cinsiyet belirlenebilir. öte yandan bahsettigin Hadisi sahih kabul etsek bile ayrintili bir bilgi yok ki bazi cikarimlar yapalim. Yani bebek kac aylik idi, belki bebek dogum sirasinda zarar gördügü icin cinsiyeti belli degil. Üstelik Resulullah sav in isim koyun demesi icerigini bilemedigimiz bazi ailevi, ruhsal ve rahmani sebeplere dayanabilir. Bu hadis zayif bir hadis de olabilir. gercek de olsa ne zaman nicin ve neye binaen söylendi bunlari da dikkate almak gerekir. Belki Hadisin aslinda Konteksti degistirecek bir iki fiil yada kelime var. Yani neticede bir varsayima göre hareket ettigimiz icin herhangi bir cikarimda bulunmamiz dogru olmaz. Olay dogru dahi olsa, bu olay bize o bebegin bize sefaatci olacagini göstermez. Adem Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
tuhana Geschrieben 21. Mai 2004 Teilen Geschrieben 21. Mai 2004 ne demek istediginizi anladim abi, zaten cok derin alimlerce de ihtilafli bir konu Allah'u Alem Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Empfohlene Beiträge
Dein Kommentar
Du kannst jetzt schreiben und Dich später registrieren. Wenn Du ein Konto hast, melde Dich jetzt an, um unter Deinem Benutzernamen zu schreiben.