Zum Inhalt springen
Qries Qries Qries Qries Qries Qries

Empfohlene Beiträge

2354-Hz. Cabir (ra.)´in anlattigina göre, Resulallah (sav.)´in söyle söyledigini isitmistir:

„Kisiyle sirk arasinda namazin terki vardir.“

[Müslim, Iman 134, (82), Ebu Davud, Sünnet 15 (4678); Tirmizi, Iman 9, (2622). Metin Müslimin metnidir.]

 

2355-Tirmizi ve Ebu Davud´un bir diger rivayetinde:

„Kulla küfür arasinda namazin terki vardir.“

[Tirmizi, Iman 9, (2622); Ebu Davud, Sünnet 15 (4678); Ibn Mace, Salat 77 (1078).]

 

2356-Hz. Büreyde (ra.) anlatiyor:

„Resulallah (sav.) buyurdular ki: „Benimle onlar (münafiklar) arasindaki ahid (antlasma) namazdir. Kim onu terk ederse küfre düser.“

[Tirmizi, Iman 9, (2623); Nesaî, Salat 8, (1, 231, 232); Ibn Mâce, Salât 77, (1079).]

 

Aciklamalar:

    Hadisler, „namazin ehemmiyetini tesbit ile namazi terketmenin ne kadar büyük bir cürüm oldugunu ifade etmektedir. Zîra namaz, küfürle mümin arasindaki yegâne perde olarak gösterilmekte ve namazin terki bu perdenin kaldirilmasi olarak ifade edilmektedir.
    Namazin terki bazan sirk´e, bazan küfr´e nisbet edilir. Aslinda $irk ile küfür arasinda ciddi bir fark yoktur. „$irk“i, inanmakla birlikte O´na es kosmak, puta da inanmak olarak anlarsak; „küfür“ Allah´i inkardir ve daha umumî bir tabirdir. Müslim´de her iki kelime beraber kullanilir: „Kisi ile sirk ve küfür arasinda sadece namazin terki vardir.“
    Manâ sudur: kisiyi küfürden men eden sey namaz kilmasidir. Namazi birakti mi müslümani kafirden ayiran alameti terk etmis olur ve böylece zahiren kafir hükmüne maruz kalabilir. […]“

 

Kaynak:

Kütüb-i sitte, merhum ibrahim canan, cilt 7, s.375 ff.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Allah razi olsun. bende ayni sekil anliyorum meseleyi :) - (ben nuh diyorum, sen peygamber - ilahi, nuh peygamber iste ;))

 

hadislerin te´viline gelince; ilaveten (madem mevzu acildi, derin dalalim):

evet, hanbeli mezhebine göre yukarida belirtmis oldugum hadislerin (ki sadece bende iktibas ediyorum) serhi namaz kilmayan kisi hk. ölüm kararina dahi götürebiliyor.

 

ebu hanife buna karsidir.

 

Nevevî´nin aciklamasini eklemek istiyorum:

"Kulla, küfür arasinda namazin terki vardir" hadisini alimlerin dört sekilde te´vil ettiklerini belirtir:

    1- Kisi namazi terk etmekle, kafirin cezasini hak eder, o da ölümdür.
    2- Hadis namazin terkini helal addedenler hakkindadir.
    3- Namazin terki kisiyi küfre götürür.
    4- Namazi terk fiili, kâfirlerin fiilidir.

 

hülasa:

"Namaz dinin diregidir." hadisi serif ile bitiriyorum.

 

unutmayalim, bendeniz sadece bir kâtip mahiyetinde bu bilgileri sizlere sunar. ictihadi anca müctehidler yaparlar, yapabilirler, yapmalilar.

(zaten kendi fikirlerimizi beyan ede ede kaybedenlerden olduk; herkes bir alim kesiliyor basimiza; bu zamanda konusan konusana; sizleri muaf tutuyorum elbet.)

 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Dein Kommentar

Du kannst jetzt schreiben und Dich später registrieren. Wenn Du ein Konto hast, melde Dich jetzt an, um unter Deinem Benutzernamen zu schreiben.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Nur 75 Emojis sind erlaubt.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Dein vorheriger Inhalt wurde wiederhergestellt.   Editor leeren

×   Du kannst Bilder nicht direkt einfügen. Lade Bilder hoch oder lade sie von einer URL.

×
×
  • Neu erstellen...