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Qries Qries Qries Qries Qries Qries

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  • 11 Monate später...

salam ich woltle euch malfragen ob jemand das beantworte kann :S

 

UNsewr Prohet Mohammad s.a.w. hat angeblich eine 9 jährige geheiratet, laut authentische Überlieferung welches in den bekannten Hadith Werk Buhkari erwähnt wurde. Wie erklären sich die Muslime diese Überlieferung und es wird behauptet das, es eine andere Zeit war und die Frauen damals viel Reifer waren, was aber wissenschaftlich nicht stimmen kann. Die Frauen waren damals jünger und unreifer, erst heute sind Frauen durch die ganzen Hormone früh Reif, und der Prophet sollte in dieser Zeit über 50 jahre alt gewesen als er die heirat vollzogen hat.

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salam ich woltle euch malfragen ob jemand das beantworte kann :S

 

UNsewr Prohet Mohammad s.a.w. hat angeblich eine 9 jährige geheiratet, laut authentische Überlieferung welches in den bekannten Hadith Werk Buhkari erwähnt wurde. Wie erklären sich die Muslime diese Überlieferung und es wird behauptet das, es eine andere Zeit war und die Frauen damals viel Reifer waren, was aber wissenschaftlich nicht stimmen kann. Die Frauen waren damals jünger und unreifer, erst heute sind Frauen durch die ganzen Hormone früh Reif, und der Prophet sollte in dieser Zeit über 50 jahre alt gewesen als er die heirat vollzogen hat.

 

1 bitte lege beweise vor ,weil es ohne beweise einfach eine blose behauotung ist

 

2 falls wenn überhaupt sowas passiert ist,dann höchstens zum schutz des mädchens

 

wa salam

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B.S.

 

salam ich woltle euch malfragen ob jemand das beantworte kann :S

 

UNsewr Prohet Mohammad s.a.w. hat angeblich eine 9 jährige geheiratet, laut authentische Überlieferung welches in den bekannten Hadith Werk Buhkari erwähnt wurde. Wie erklären sich die Muslime diese Überlieferung und es wird behauptet das, es eine andere Zeit war und die Frauen damals viel Reifer waren, was aber wissenschaftlich nicht stimmen kann. Die Frauen waren damals jünger und unreifer, erst heute sind Frauen durch die ganzen Hormone früh Reif, und der Prophet sollte in dieser Zeit über 50 jahre alt gewesen als er die heirat vollzogen hat.

 

Das Einzige, was hier zutrifft, ist, daß unser Prophet und Gesandter Gottes (s.a.w.) über 50 Jahre alt gewesen war, als er unsere Liebe Mutter hz. Aischa (r.a.) heiratete. Unsere Mutter war etwa 19 Jahre alt. Die Überlieferung an sich ist authentisch, aber die Altersangabe falsch bzw. evtl. falsch wiedergegeben (9 statt 19). Das Frühreife hat nichts mit Handys, PCs und vor allem sexuellen Ausschweifungen zu tun, sondern themabezogen mit körperlicher Heiratsfähigkeit und intellektuellen, verantwotungsbewußten Dingen.

 

ws

Cemil

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Ob a) oder b), allein dass damals keiner etwas dagegen sprach zeigt uns doch, dass es von der Gesellschaft nicht verachtet wurde.

 

War halt damals die Kultur, Situation, gehörte sich so, keine Ahnung. Wurde aber keineswegs als etwas Verachtendes gesehen.

 

Ja genau Schwester, ich sehe es auch so.

 

Diese unverschämte Angriffe, nach 1400 Jahren, auf unseren geliebten Propheten saw. zeigt nur, wie verzweifelt seine und somit Allahs Feinde sind. Sie sind nur zu bemitleiden. Armselig!

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salam ich woltle euch malfragen ob jemand das beantworte kann :S

 

UNsewr Prohet Mohammad s.a.w. hat angeblich eine 9 jährige geheiratet, laut authentische Überlieferung welches in den bekannten Hadith Werk Buhkari erwähnt wurde. Wie erklären sich die Muslime diese Überlieferung und es wird behauptet das, es eine andere Zeit war und die Frauen damals viel Reifer waren, was aber wissenschaftlich nicht stimmen kann. Die Frauen waren damals jünger und unreifer, erst heute sind Frauen durch die ganzen Hormone früh Reif, und der Prophet sollte in dieser Zeit über 50 jahre alt gewesen als er die heirat vollzogen hat.

 

Das Heiratsalter war im frühen Mittelalter jünger als 12 Jahre. Erst ab dem späten Mittelalter verschob es sich noch oben. Das galt damals für die gesammte bekannte Welt.

z.B.

Isabella von Angoulême. geb. 1188, heiratete am 24. August 1200 den 40 Jahre älteren Johann Ohneland. Damaliger König von England.

 

Find ich immer merkwürdig, wenn man mit dem Finger auf andere zeigt und den Finger im eigenen Auge übersieht.

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  • 2 Monate später...
  • 3 Wochen später...

Irgendwie finde ich die Betrachtungsweise dieses Themas in der heutigen Welt oft etwas arrogant, eigensinnig und sehr beschränkt.

 

Wie Jörg schon sagt, war es Jahrtausende lang etwas völlig normales. Waren jetzt alle Menschen seit Jahrtausenden dumm und nur wir sind klug? Warum beanspruchen wir mit unserer Moral und Ethik im 21. Jahrhundert besser als alle Anderen und Vollkommen zu sein?

 

Man schaue sich mal die gesetzlichen Regelungen bis noch vor wenigen Jahrhunderten, in Europa, Amerika, Afrika und Asien an. Etwas, was damals als völlig normal galt und von jedem gemacht wurde, wird jetzt aufeinmal als Schuld angesehen. Wieso? Weil wir alles ja so viel besser wissen als alle anderen vorher.

 

Und wenn es nach 100 Jahren als Pädophil angesehen wird, eine 18 Jährige zu heiraten? Was machen wir dann? Fangen wir dann an Berechnungen zu machen, dass unsere Mutter Aisha ra. 25 war? Ich versteh nicht was das soll.

 

Man kann versuchen die Wahrheit zu verdrehen, aber man muss dabei eines beachten: Wie würde man selbst denn handeln, sollte es nicht stimmen wovon man überzeugt ist? Was ist wenn unser Prophet sas. unsere Mutter Aisha ra. tatsächlich im Alter von 9 geheiratet hat?

 

Würde man da unseren Propheten sas. mit den heutigen westlichen Werten betrachten (Al Iyadhubillah), oder würde man, so wie Schwester Oum Amin gesagt hat sagen:

 

"Wir glauben an Mohammed (s.a.as) als Allah's Gesandter und Diener und dass alle seine Handlungen richtig und vollkommen waren.

 

Egal wie Aischa r.a. alt war seine Entscheidung sie zu heiraten war aufjedenfall ein Volltreffer.

 

Aischa r.a war glücklich mit dem Propheten, wie ich schon mal erwähnt habe, und hat ihr ganzes leben für Islam gewidmet (s.a.a.s) und Das Wissen (Ilm) gedient.

 

Wie Aischa selbst Mohammed (s.a.a.s) als vollkommener Mensch und Ehemann beschreibt, würde eigentlich als Beweis mehr als reichen. "

 

Maschaallah, sehr schön Schwester. Ob unsere Mutter nun 9 oder 16 war, es war die richtige Entscheidung. Und geht man nach klassischer islamischer vorgehensweise, so wird man schnell bemerken das es keineswegs zwei allgemeine Meinungen dazu gibt, sondern eine allgemeine, die in den stärksten Quellen des Islam nach dem Kuran vertreten sind, und eine winzig kleine Nebenmeinung, die meist daraus motiviert zu sein scheint, einigen Leuten den Islam schmackhaft zu machen. Aber eines sollte man sich klar machen: Ist es Tatsache dass der Prophet sas. unsere Mutter Aisha ra. mit 9 geheiratet hat, und sieht man das anhand der Quellen eigentlich selber auch, nur versucht an das winzige Glühwürmchen festzuhalten, dass dies doch nicht so ist, nur weil es der eigenen Überzeugung widerspricht, so sollte man zuerst an sich selbst arbeiten, bevor man irgendwen irgendetwas lehrt, oder seine Meinung verbreitet.

 

Auch der Ansatz "Es schadet dem Islam" macht hier keinen Sinn. Es ist alles Schicksal, und wenn wir heute als Muslime dieses in der heutigen Zeit vertreten müssen, dann ist dies von Allah swt. so gewollt. Sein Gesandter sas. hat nichts schändliches gemacht AL Iyadhubillah. Und das sollten wir als Muslime auch so sehen

 

Mein Text ist wirklich nur gut gemeint. :-)

Bearbeitet von Membrane
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  • 1 Monat später...

Was Ayesha A Six-Year-Old Bride?

The Ancient Myth Exposed

by T.O. Shanavas

A Christian friend asked me once, “Will you marry your seven year old daughter to a fifty year old man?” I kept my silence. He continued, “If you would not, how can you approve the marriage of an innocent seven year old, Ayesha, with your Prophet?” I told him, “I don’t have an answer to your question at this time.” My friend smiled and left me with a thorn in the heart of my faith. Most Muslims answer that such marriages were accepted in those days. Otherwise, people would have objected to Prophet’s marriage with Ayesha.

However, such an explanation would be gullible only for those who are naive enough to believe it. But unfortunately, I was not satisfied with the answer.

The Prophet was an exemplary man. All his actions were most virtuous so that we, Muslims, can emulate them. However, most people in our Islamic Center of Toledo, including me, would not think of betrothing our seven years daughter to a fifty-two year-old man. If a parent agrees to such a wedding, most people, if not all, would look down upon the father and the old husband.

In 1923, registrars of marriage in Egypt were instructed not to register and issue official certificates of marriage for brides less than sixteen and grooms less than eighteen years of age. Eight years later, the Law of the Organization and Procedure of Sheriah courts of 1931 consolidated the above provision by not hearing the marriage disputes involving brides less than sixteen and grooms less than eighteen years old. (Women in Muslim Family Law, John Esposito, 1982). It shows that even in the Muslim majority country of Egypt the child marriages are unacceptable.

So, I believed, without solid evidence other than my reverence to my Prophet, that the stories of the marriage of seven-year-old Ayesha to 50-year-old Prophet are only myths. However, my long pursuit in search of the truth on this matter proved my intuition correct. My Prophet was a gentleman. And he did not marry an innocent seven or nine year old girl. The age of Ayesha has been erroneously reported in the hadith literature. Furthermore, I think that the narratives reporting this event are highly unreliable. Some of the hadith (traditions of the Prophet) regarding Ayesha’s age at the time of her wedding with prophet are problematic. I present the following evidences against the acceptance of the fictitious story by Hisham ibn ‘Urwah and to clear the name of my Prophet as an irresponsible old man preying on an innocent little girl.

EVIDENCE #1: Reliability of Source

Most of the narratives printed in the books of hadith are reported only by Hisham ibn `Urwah, who was reporting on the authority of his father. First of all, more people than just one, two or three should logically have reported. It is strange that no one from Medina, where Hisham ibn `Urwah lived the first 71 years of his life narrated the event, despite the fact that his Medinan pupils included the well-respected Malik ibn Anas. The origins of the report of the narratives of this event are people from Iraq, where Hisham is reported to have shifted after living in Medina for most of his life.

Tehzibu’l-Tehzib, one of the most well known books on the life and reliability of the narrators of the traditions of the Prophet, reports that according to Yaqub ibn Shaibah: “He [Hisham] is highly reliable, his narratives are acceptable, except what he narrated after moving over to Iraq” (Tehzi’bu’l-tehzi’b, Ibn Hajar Al-`asqala’ni, Dar Ihya al-turath al-Islami, 15th century. Vol 11, p. 50).

It further states that Malik ibn Anas objected on those narratives of Hisham which were reported through people in Iraq: “I have been told that Malik objected on those narratives of Hisham which were reported through people of Iraq” (Tehzi’b u’l-tehzi’b, Ibn Hajar Al-`asqala’ni, Dar Ihya al-turath al-Islami, Vol.11, p. 50).

Mizanu’l-ai`tidal, another book on the life sketches of the narrators of the traditions of the Prophet reports: “When he was old, Hisham’s memory suffered quite badly” (Mizanu’l-ai`tidal, Al-Zahbi, Al-Maktabatu’l-athriyyah, Sheikhupura, Pakistan, Vol. 4, p. 301).

CONCLUSION: Based on these references, Hisham’s memory was failing and his narratives while in Iraq were unreliable. So, his narrative of Ayesha’s marriage and age are unreliable.

CHRONOLOGY: It is vital also to keep in mind some of the pertinent dates in the history of Islam:

 

  • pre-610 CE: Jahiliya (pre-Islamic age) before revelation
  • 610 CE: First revelation
  • 610 CE: AbuBakr accepts Islam
  • 613 CE: Prophet Muhammad begins preaching publicly.
  • 615 CE: Emigration to Abyssinia
  • 616 CE: Umar bin al Khattab accepts Islam
  • 620 CE: Generally accepted betrothal of Ayesha to the Prophet
  • 622 CE: Hijrah (emigation to Yathrib, later renamed Medina)
  • 623/624 CE: Generally accepted year of Ayesha living with the Prophet

EVIDENCE #2: The Betrothal

According to Tabari (also according to Hisham ibn ‘Urwah, Ibn Hunbal and Ibn Sad), Ayesha was betrothed at seven years of age and began to cohabit with the Prophet at the age of nine years.

However, in another work, Al-Tabari says: “All four of his [Abu Bakr’s] children were born of his two wives during the pre-Islamic period” (Tarikhu’l-umam wa’l-mamlu’k, Al-Tabari (died 922), Vol. 4, p. 50, Arabic, Dara’l-fikr, Beirut, 1979).

If Ayesha was betrothed in 620 CE (at the age of seven) and started to live with the Prophet in 624 CE (at the age of nine), that would indicate that she was born in 613 CE and was nine when she began living with the Prophet. Therefore, based on one account of Al-Tabari, the numbers show that Ayesha must have born in 613 CE, three years after the beginning of revelation (610 CE). Tabari also states that Ayesha was born in the pre-Islamic era (in Jahiliya). If she was born before 610 CE, she would have been at least 14 years old when she began living with the Prophet. Essentially, Tabari contradicts himself.

CONCLUSION: Al-Tabari is unreliable in the matter of determining Ayesha’s age.

EVIDENCE # 3: The Age of Ayesha in Relation to the Age of Fatima

According to Ibn Hajar, “Fatima was born at the time the Ka`bah was rebuilt, when the Prophet was 35 years old... she was five years older that Ayesha” (Al-isabah fi tamyizi’l-sahabah, Ibn Hajar al-Asqalani, Vol. 4, p. 377, Maktabatu’l-Riyadh al-haditha, al-Riyadh, 1978).

If Ibn Hajar’s statement is factual, Ayesha was born when the Prophet was 40 years old. If Ayesha was married to the Prophet when he was 52 years old, Ayesha’s age at marriage would be 12 years.

CONCLUSION: Ibn Hajar, Tabari an Ibn Hisham and Ibn Humbal contradict each other. So, the marriage of Ayesha at seven years of age is a myth.

EVIDENCE #4: Ayesha’s Age in relation to Asma’s Age

According to Abda’l-Rahman ibn abi zanna’d: “Asma was 10 years older than Ayesha (Siyar A`la’ma’l-nubala’, Al-Zahabi, Vol. 2, p. 289, Arabic, Mu’assasatu’l-risalah, Beirut, 1992).

According to Ibn Kathir: “She [Asma] was elder to her sister [Ayesha] by 10 years” (Al-Bidayah wa’l-nihayah, Ibn Kathir, Vol. 8, p. 371, Dar al-fikr al-`arabi, Al-jizah, 1933).

According to Ibn Kathir: “She [Asma] saw the killing of her son during that year [73 AH], as we have already mentioned, and five days later she herself died. According to other narratives, she died not after five days but 10 or 20, or a few days over 20, or 100 days later. The most well known narrative is that of 100 days later. At the time of her death, she was 100 years old.” (Al-Bidayah wa’l-nihayah, Ibn Kathir, Vol. 8, p. 372, Dar al-fikr al-`arabi, Al-jizah, 1933)

According to Ibn Hajar Al-Asqalani: “She [Asma] lived a hundred years and died in 73 or 74 AH.” (Taqribu’l-tehzib, Ibn Hajar Al-Asqalani, p. 654, Arabic, Bab fi’l-nisa’, al-harfu’l-alif, Lucknow).

According to almost all the historians, Asma, the elder sister of Ayesha was 10 years older than Ayesha. If Asma was 100 years old in 73 AH, she should have been 27 or 28 years old at the time of the hijrah.

If Asma was 27 or 28 years old at the time of hijrah, Ayesha should have been 17 or 18 years old. Thus, Ayesha, being 17 or 18 years of at the time of Hijra, she started to cohabit with the Prophet between at either 19 to 20 years of age.

Based on Hajar, Ibn Katir, and Abda’l-Rahman ibn abi zanna’d, Ayesha’s age at the time she began living with the Prophet would be 19 or 20. In Evidence # 3, Ibn Hajar suggests that Ayesha was 12 years old and in Evidence #4 he contradicts himself with a 17 or 18-year-old Ayesha. What is the correct age, twelve or eighteen?

CONCLUSION: Ibn Hajar is an unreliable source for Ayesha’s age.

EVIDENCE #5: The Battles of Badr and Uhud

A narrative regarding Ayesha’s participation in Badr is given in the hadith of Muslim, (Kitabu’l-jihad wa’l-siyar, Bab karahiyati’l-isti`anah fi’l-ghazwi bikafir). Ayesha, while narrating the journey to Badr and one of the important events that took place in that journey, says: “when we reached Shajarah”. Obviously, Ayesha was with the group travelling towards Badr. A narrative regarding Ayesha’s participation in the Battle of Uhud is given in Bukhari (Kitabu’l-jihad wa’l-siyar, Bab Ghazwi’l-nisa’ wa qitalihinna ma`a’lrijal): “Anas reports that on the day of Uhud, people could not stand their ground around the Prophet. [On that day,] I saw Ayesha and Umm-i-Sulaim, they had pulled their dress up from their feet [to avoid any hindrance in their movement].” Again, this indicates that Ayesha was present in the Battles of Uhud and Badr.

It is narrated in Bukhari (Kitabu’l-maghazi, Bab Ghazwati’l-khandaq wa hiya’l-ahza’b): “Ibn `Umar states that the Prophet did not permit me to participate in Uhud, as at that time, I was 14 years old. But on the day of Khandaq, when I was 15 years old, the Prophet permitted my participation.”

Based on the above narratives, (a) the children below 15 years were sent back and were not allowed to participate in the Battle of Uhud, and (b) Ayesha participated in the Battles of Badr and Uhud

CONCLUSION: Ayesha’s participation in the Battles of Badr and Uhud clearly indicates that she was not nine years old but at least 15 years old. After all, women used to accompany men to the battlefields to help them, not to be a burden on them. This account is another contradiction regarding Ayesha’s age.

EVIDENCE #6: Surat al-Qamar (The Moon)

According to the generally accepted tradition, Ayesha was born about eight years before hijrah. But according to another narrative in Bukhari, Ayesha is reported to have said: “I was a young girl (jariyah in Arabic)” when Surah Al-Qamar was revealed (Sahih Bukhari, kitabu’l-tafsir, Bab Qaulihi Bal al-sa`atu Maw`iduhum wa’l-sa`atu adha’ wa amarr).

Chapter 54 of the Quran was revealed eight years before hijrah (The Bounteous Koran, M.M. Khatib, 1985), indicating that it was revealed in 614 CE. If Ayesha started living with the Prophet at the age of nine in 623 CE or 624 CE, she was a newborn infant (sibyah in Arabic) at the time that Surah Al-Qamar (The Moon) was revealed. According to the above tradition, Ayesha was actually a young girl, not an infant in the year of revelation of Al-Qamar. Jariyah means young playful girl (Lane’s Arabic English Lexicon). So, Ayesha, being a jariyah not a sibyah (infant), must be somewhere between 6-13 years old at the time of revelation of Al-Qamar, and therefore must have been 14-21 years at the time she married the Prophet.

CONCLUSION: This tradition also contradicts the marriage of Ayesha at the age of nine.

EVIDENCE #7: Arabic Terminology

According to a narrative reported by Ahmad ibn Hanbal, after the death of the Prophet’s first wife Khadijah, when Khaulah came to the Prophet advising him to marry again, the Prophet asked her regarding the choices she had in mind. Khaulah said: “You can marry a virgin (bikr) or a woman who has already been married (thayyib)”. When the Prophet asked the identity of the bikr (virgin), Khaulah mentioned Ayesha’s name.

All those who know the Arabic language are aware that the word bikr in the Arabic language is not used for an immature nine-year-old girl. The correct word for a young playful girl, as stated earlier, is jariyah. Bikr on the other hand, is used for an unmarried lady without conjugal experience prior to marriage, as we understand the word “virgin” in English. Therefore, obviously a nine-year-old girl is not a “lady” (bikr) (Musnad Ahmad ibn Hanbal, Vol. 6, p. .210, Arabic, Dar Ihya al-turath al-`arabi, Beirut).

CONCLUSION: The literal meaning of the word, bikr (virgin), in the above hadith is “adult woman with no sexual experience prior to marriage.” Therefore, Ayesha was an adult woman at the time of her marriage.

EVIDENCE #8. The Qur’anic Text

All Muslims agree that the Quran is the book of guidance. So, we need to seek the guidance from the Quran to clear the smoke and confusion created by the eminent men of the classical period of Islam in the matter of Ayesha’s age at her marriage. Does the Quran allow or disallow marriage of an immature child of seven years of age?

There are no verses that explicitly allow such marriage. There is a verse, however, that guides Muslims in their duty to raise an orphaned child. The Quran’s guidance on the topic of raising orphans is also valid in the case of our own children. The verse states: “And make not over your property (property of the orphan), which Allah had made a (means of) support for you, to the weak of understanding, and maintain them out of it, clothe them and give them good education. And test them until they reach the age of marriage. Then if you find them maturity of intellect, make over them their property...” (Quran, 4:5-6).

In the matter of children who have lost a parent, a Muslim is ordered to (a) feed them, (b) clothe them, © educate them, and (d) test them for maturity “until the age of marriage” before entrusting them with management of finances.

Here the Quranic verse demands meticulous proof of their intellectual and physical maturity by objective test results before the age of marriage in order to entrust their property to them.

In light of the above verses, no responsible Muslim would hand over financial management to a seven- or nine-year-old immature girl. If we cannot trust a seven-year-old to manage financial matters, she cannot be intellectually or physically fit for marriage. Ibn Hambal (Musnad Ahmad ibn Hambal, vol.6, p. 33 and 99) claims that nine-year-old Ayesha was rather more interested in playing with toy-horses than taking up the responsible task of a wife. It is difficult to believe, therefore, that AbuBakr, a great believer among Muslims, would betroth his immature seven-year-old daughter to the 50-year-old Prophet. Equally difficult to imagine is that the Prophet would marry an immature seven-year-old girl.

Another important duty demanded from the guardian of a child is to educate them. Let us ask the question, “How many of us believe that we can educate our children satisfactorily before they reach the age of seven or nine years?” The answer is none. Logically, it is an impossible task to educate a child satisfactorily before the child attains the age of seven. Then, how can we believe that Ayesha was educated satisfactorily at the claimed age of seven at the time of her marriage?

AbuBakr was a more judicious man than all of us. So, he definitely would have judged that Ayesha was a child at heart and was not satisfactorily educated as demanded by the Quran. He would not have married her to anyone. If a proposal of marrying the immature and yet to be educated seven-year-old Ayesha came to the Prophet, he would have rejected it outright because neither the Prophet nor AbuBakr would violate any clause in the Quran.

CONCLUSION: The marriage of Ayesha at the age of seven years would violate the maturity clause or requirement of the Quran. Therefore, the story of the marriage of the seven-year-old immature Ayesha is a myth.

EVIDENCE #9: Consent in Marriage

A women must be consulted and must agree in order to make a marriage valid (Mishakat al Masabiah, translation by James Robson, Vol. I, p. 665). Islamically, credible permission from women is a prerequisite for a marriage to be valid.

By any stretch of the imagination, the permission given by an immature seven-year-old girl cannot be valid authorization for marriage.

It is inconceivable that AbuBakr, an intelligent man, would take seriously the permission of a seven-year-old girl to marry a 50-year-old man.

Similarly, the Prophet would not have accepted the permission given by a girl who, according to the hadith of Muslim, took her toys with her when she went live with Prophet.

CONCLUSION: The Prophet did not marry a seven-year-old Ayesha because it would have violated the requirement of the valid permission clause of the Islamic Marriage Decree. Therefore, the Prophet married an intellectually and physically mature lady Ayesha.

SUMMARY:

It was neither an Arab tradition to give away girls in marriage at an age as young as seven or nine years, nor did the Prophet marry Ayesha at such a young age. The people of Arabia did not object to this marriage because it never happened in the manner it has been narrated.

Obviously, the narrative of the marriage of nine-year-old Ayesha by Hisham ibn `Urwah cannot be held true when it is contradicted by many other reported narratives. Moreover, there is absolutely no reason to accept the narrative of Hisham ibn `Urwah as true when other scholars, including Malik ibn Anas, view his narrative while in Iraq, as unreliable. The quotations from Tabari, Bukhari and Muslim show they contradict each other regarding Ayesha’s age. Furthermore, many of these scholars contradict themselves in their own records. Thus, the narrative of Ayesha’s age at the time of the marriage is not reliable due to the clear contradictions seen in the works of classical scholars of Islam.

Therefore, there is absolutely no reason to believe that the information on Ayesha’s age is accepted as true when there are adequate grounds to reject it as myth. Moreover, the Quran rejects the marriage of immature girls and boys as well as entrusting them with responsibilities.

T.O. Shanavas is a physician based in Michigan. This article first appeared in The Minaret in March 1999.

© 2001 Minaret

Extracted 09/06/02 from The Minaret

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hier:

 

 

Heiratete der Prophet auf Grund von sexuellen Bedürfnissen?

 

 

 

Dem Propheten Muhammed vorzuwerfen, er hätte aus sexuellen Genüssen geheiratet, kann nur ein Zeichen der Unwissenheit oder der schlechten Absichten sein. Mit den Letzteren kann man in vielen Fällen nicht mehr diskutieren, da sie vorurteilig und voreingenommen sind. Also richtet sich der folgende kurze Text an die Unwissenden. Also diejenigen, die bisher kaum etwas über die Ehen des Propheten Muhammed wussten.

 

Zunächst einmal eine Auflistung der Ehen des Propheten. Dabei sollte auf die Lage der Frauen geachtet werden:

 

Hatice = War bei der Heirat 40 Jahre alt. 15 Jahre älter als der Prophet. Hatte vorher schon 2 Ehen hinter sich und hatte 3 Kinder.

 

Sevde = War bei der Heirat 50 Jahre alt. Auch sie war schon vorher verheiratet und hatte 5 Kinder.

 

Ayse = Obwohl alle Quellen dafür sprechen, dass sie am Tage der Hochzeit die Pubertät erreicht hatte, beharren Orientalisten darauf, sie jünger einzustufen. Zusammen mit Mariye ist sie die einzige, die vorher nicht verheiratet war.

 

Hafza = Auch sie war vor der Ehe mit dem Propheten schon einmal verheiratet. Ihr Mann starb an den Wunden des Krieges in Bedir. Am Tag der Hochzeit war sie 22 Jahre alt.

 

Ümmü Seleme = Sie hatte mindestens eine Ehe hinter sich, als sie mit dem Propheten heiratete. Alleine aus der ersten Ehe hatte sie 5 Kinder.

 

Zeynep = Auch sie war verwitwet. 36 Jahre alt war sie am Tage der Heirat.

 

Cüreyviye = Vor der Ehe mit dem Propheten hatte auch sie ebenfalls eine Ehe hinter sich.

 

Ümmü Habibe = Sie war eine 38-jährige verwitwete Frau.

 

Safiye = Vor der Hochzeit mit dem Propheten hatte sie schon 2mal geheiratet.

 

Meymune = Auch sie hatte schon vorher 2mal geheiratet. Sie war am Tag der Hochzeit 36 jahre Alt.

 

Reyhane = Sie war ebenfalls verwitwet.

 

Mariye = Zusammen mit Ayse ist sie die einzige, die vorher nicht verheiratet war.

 

10 der Frauen, die der Prophet heiratete, waren schon einmal vorher verheiratet. Einige von ihnen sogar mehrmals. Wieder einige von ihnen hatten Kinder aus diesen Ehen. Viele von ihnen waren schon in einem gereiften Alter.

 

Schon alleine diese Punkte lassen keinen Zweifel daran, dass diese Ehen kein Resultat von sexuellen Genüssen waren. Jeder gerechte und aufrichte Leser sollte dies logisch nachvollziehen können.

 

Vieler dieser Ehen waren Resultate des Schutzes oder des Friedens. In dem der Prophet verwitwete Frauen mit mehreren Kindern heiratete, nahm er sie in den Schutz. In dem er Frauen aus anderen Stämmen heiratete, kam es zwischen vielen Stämmen zum Frieden.

 

Der Prophet Muhammed, der nicht kleinen, vergänglichen und weltlichen Bedürfnissen hinterher jagte, opferte auch in diesem Fall sein Leben der Gesellschaft. Denn durch diese Ehen verpflichtete er sich gleichzeitig auch vielen Aufgaben, die er islamisch gesehen für seine Familie leisten musste.

 

Doch der gesellschaftliche Frieden und die Nächsten Hilfe waren ihm wichtiger.

 

Cemil Sahinöz, Ikinci Vatan, 11.06.2011

 

 

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  • 1 Jahr später...

Salam und hallo,

 

ich finde diese Diskussion über das Alter der Ehefrauen Mohammad's immer ziemlich müssig, denn es war hier in Europa zu dieser Zeit auch nicht viel anders - was nicht heisst, dass ich die patriarche Eheform gutheisse.

 

Wen's interessiert, wie es in Europa zuging, kann das unter diesem Link hier nachlesen:

 

http://www.kleio.org/de/geschichte/alltag/kap_V11.html

 

Damit möchte ich einfach aufzeigen, dass sich zu dieser Zeit kaum jemand hervorgetan hat, was das Mitspracherecht der Frau/des Mädchens angeht.

 

Der Unterschied, den ich sehe ist, dass die Frau in Europa bis 1948 - als das Grundgesetz formuliert wurde, noch weniger Rechte hatte, als die Frau im Islam und seitdem spielen wir uns auf, als hätten wir die Gleichberechtigung erfunden :frown:

 

 

http://de.wikipedia.org/wiki/Gleichberechtigung

 

Erst 1958 trat in D das Gleichberechtigungsgesetz

 

http://de.wikipedia.org/wiki/Gleichberechtigungsgesetz

 

in Kraft und erst seit 1977 konnte eine Ehefrau ohne Unterschrift des Ehemannes einen Arbeitsvertrag abschliessen etcetc

 

und heute noch verdienen Frauen im Durchschnitt 23% weniger als Männer - aber: ich schweife ab... :)

 

LG + masalam KC

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:selam: und Hallo,

 

 

 

 

um es noch einmal zu betonen, unser Prophet Hz. Muhammed hatte insgesamt zwar 12 Ehefrauen, wie Bruder Webmaster postete.(Masallah kardesim ya:daumhoch:) Wenngleich diese Ehen mehrere Hintergründe hatten – nicht also aus niederen Begierden und um den Koitus im Dutzend zu vollziehen(Stichwort "Harem" :roll2:), sondern, aus teils politischen (Frieden zu stiften) und teils um diesen Witwen und deren Kindern seinen Schutz zu gewähren.Wenn man die Zustände bedenkt die im frühen Mittelalter herrschten, und wie Frauen teils wie Wild und Fieh herumgereicht, maltretiert, vergewaltigt, misshandelt und bei lebendigem Leib vergruben wurden, so müsste das Verständnis über die Beweggründe doch einleuchtend sein.

 

 

Die 1.Ehe vollzog unser Prophet im Alter von 25 Jahren mit Hz. Hadice, die zu diesem Zeitpunkt 40 Jahre, und verwitwet war.Und obwohl es mehrere Empfehlungen und Heiratswillige gab, so lehnte er diese während der 25 Jahre Ehe mit Hz. Hadice ab.

 

 

Hz. Ibrahim, (dessen Mutter Hz. Mariye ist) ist sein einziges Kind, welches nicht aus seiner 1. Ehe mit Hz. Hadice stammt.

 

 

Seine Lebensgeschichte ist wirklich sehr interessant, unabhängig von der Konfession.

Wenn man nur Bruchstücke aus einem ganzen entnimmt, erschwert dies das Verständnis m.E. immens. Es ist, als ob man sich aus einem Puzzle mit 1000 Teilen nur die Endecken herauspickt – das Ganze wird so nicht ersichtlich.(;

 

 

Es ist dennoch immer sehr lobenswert, wenn Interesse besteht, aus welchen Gründen auch immer diese einher gehen.

 

 

 

So, es sei, hoffe ich doch gestattet, dies noch zu erwähnen - nun zu deiner Frage:

 

 

Hz. Aischa war zum Zeitpunkt der Eheschließung 18 Jahre Alt und die Tochter von Hz. Ebu Bekir, dem 1. Kalifen.Dieses Bündnis wurde geschlossen, um die enge Bindung und Freundschaft die zw. unserem Propheten und Hz. Ebu Bekir bestand zu festigen.

 

 

Die Eheschließung fand 623 stand, da unser geliebter Prophet 632 mit 63 Jahren starb, war er zum Zeitpunkt der Eheschließung mit Hz. Aischa also 54 Jahre Alt.

 

 

@k-c

 

:daumhoch:

 

Gute Nacht Allereits :vesselam:

 

 

 

N.

Bearbeitet von Novae
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