Gast Geschrieben 21. Oktober 2008 Teilen Geschrieben 21. Oktober 2008 cem durumu nasil? hangi sartlarda cem edilebilir? Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Gast Geschrieben 21. Oktober 2008 Teilen Geschrieben 21. Oktober 2008 söyle bir sey buldum: Eğer vakti içinde kılma imkânımız yoksa, cem yapmak (iki namazı bir vakitte birleştirmek), kazaya bırakmaktan efdal olur. ama eger imkan varsa, yapilmamasi gerekir. imkan var ise! Cem; öğle ve ikindi namazları kendi aralarında, akşam ve yatsı namazları da kendi aralarında olmak üzere yapılır. Sabah namazı cem konusu yapılmaz. söyle bir ayrinti daha var: Cem yapmak için bir önceki namazı son dakikaya kadar beklemek ve kılmaktan aciz olmak gerekir. Meselâ vaktinin son dakikasına girdiğimiz halde ciddî sıkıntılarımız sebebiyle kılamadığımız öğle namazı için, öğle vakti çıkmadan, bu namazı bir sonraki ikindi namazı ile birlikte cem yaparak kılmak üzere niyet ederiz. İkindi namazı vakti girdiğinde, bulduğumuz ilk fırsatta önce cem niyetiyle öğle namazının farzını, ardından ikindi namazının farzını, araya sünnet koymadan kılarız. Her namaz için ayrı ayrı kamet getiririz. Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Serbederan-19 Geschrieben 21. Oktober 2008 Teilen Geschrieben 21. Oktober 2008 Diyanet ilmihali I sayfa 329 ..."birbirini takip eden iki namazi (ögle ve ikindi, aksam ve yatsi) bu iksinden birinin vaktinde, birlikte ve pespese kilmaktir" Eger bu birlikte kilma birinci namazin vaktinde ise buna "cem-i takdim", ikinci vaktin icin de ise "cem-i tehir" denir". Hanefi mezhebinde, hac (arafat ve müzdelife) haric, iki namazin bir araya betirilip kilinmasi caiz görülmez. Bununla birlikte, Hanefiler´e göre yolculuk, yagmur gibi cem´i mubah kilan mazeretlerin bulunmasi durumunda söyle bir cem uygulamasi mümkündür: Bir namaz (ögle veya aksam), diger namazin (ikindi veya yatsi) vaktinin girmesine yakin bir zamana kadar geciktirilip, bu namazin kilinmasindan sonra digerinin vaktinin girmesi ve bu namazin da kendi vaktinde kililnmasi mümkündür. Bu uygulamada, bir namaz hemen digerinin ardindan kilindigi icin buna "cem´ül fiil" ve "cem´ül muvasala" denildigi gibi, bir namaz son vakitinde, digeride de ilk vakitinde olmak üzere her namaz kendi vakti icinde kilinmis olacagi icin buna "manevi cem" ve "sekli (suri) cem" de denir. Bu sekildeki cem, yukarida tanimi verilen gercek anlamda bir cem degildir, cünki bu uygulamada vakit degil, fiil birlestirilmektedir" Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Empfohlene Beiträge
Dein Kommentar
Du kannst jetzt schreiben und Dich später registrieren. Wenn Du ein Konto hast, melde Dich jetzt an, um unter Deinem Benutzernamen zu schreiben.