Jump to content
Qries Qries Qries Qries Qries Qries

Recommended Posts

Slm. a.

Benim bi sorum olacakdi: Ben kendim Sarki Türkü veya Rep dinlemesini severim yani dinlerim! Bu Diinimizde nekadar dogru acaba? Yada nekadar yanlis?

Tabi Ezgi ve Ilahide dinliyorum onlarin yeri ayri :-D !

 

Simdiden cevaplariniz icin cok tesekkür ederim Allah razi olsun!

 

Vesselam...

Link to comment
Share on other sites

Esselam Rananur hanim,

 

tabi dinlediklerimize bagli. Yani dinlediklerimiz günaha tesvik ediyorsa, veya küfür yada daha kötüsü sirk sözleri bulunuyorsa, bu kesinlikle haramdir.

 

Öte yandan Canab-i Allah´i hatirlatan günah olamaz. Ölcüyü böyle koyabilirsiniz.

 

Türk sarkilarina gelince. Kara Liste´mize bir göz atin:

 

http://www.misawa.de/kara.htm

 

Vesselam

 

Webmaster

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Üstat Bediüzzaman "Isaratü´l I-Caz" kitabinin 71. ve 72. sayfasinda "Muzik" hakkinda sunlari yaziyor:

 

"Ve keza, "Kulaklarini da..." (Bakara 6-7) kelimesiyle, küfür sebebiyle kulaga ait pek büyük bir nimeti

 

kaybettiklerine isaret edilmistir. Hattâ kulaktaki zar, nur-u iman ile isiklandigi zaman, kâinattan gelen manevî

 

nidalari isitir. Lisan-i hal ile yapilan zikirleri, tesbihatlari fehmeder. Hattâ o nur-u iman sayesinde,

 

rüzgârlarin terennümatini, bulutlarin na'ralarini, denizlerin dalgalarinin nagamatini ve hakeza yagmur, kus ve

 

saire gibi her nev'den Rabbanî kelâmlari ve ulvî tesbihati isitir. Sanki kâinat, Ilahî bir musikî dairesidir. Türlü

 

türlü avazlarla, çesit çesit terennümatla kalblere hüzünleri ve Rabbanî asklari intiba' ettirmekle kalbleri,

 

ruhlari nuranî âlemlere götürür, pek garib misalî levhalari göstermekle, o ruhlari ve kalbleri lezzetlere, zevklere

 

garkeder. Fakat o kulak, küfür ile tikandigi zaman, o leziz, manevî yüksek savtlardan mahrum kalir. Ve o lezzetleri

 

îras eden avazlar, matem seslerine inkilab eder. Kalbde, o ulvî hüzünler yerine, ahbabin fikdaniyla ebedî

 

yetimlikler, mâlikin ademiyle nihayetsiz vahsetler ve sonsuz gurbetler hasil olur. Bu sirra binaendir ki, seriatça

 

bazi savtlar helâl, bazilari da haram kilinmistir. Evet ulvî hüzünleri, Rabbanî asklari îras eden sesler, helâldir.

 

Yetimane hüzünleri, nefsanî sehevati tahrik eden sesler, haramdir. Seriatin tayin etmedigi kisim ise, senin ruhuna,

 

vicdanina yaptigi tesire göre hüküm alir."

 

Imam Gazali "Ihya-i Ulum-id-din" eserinin 2.Cildinin 279.-281. sayfasinda muzigi 3 bölüme ayiriyor:

 

Haram: Nefisi tahrik eden muzik.

Mekruh: Vaktinin cogunu muzige veren icin mekruh.

Mübah: Güzel sifatlari tahrik eden muzik.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...