nülüfer Geschrieben 22. Mai 2004 Teilen Geschrieben 22. Mai 2004 Selamünaleyküm esinden bosanan ve tekrar nikah icin hülle yapilmasi gerekiyormus. Bunun ne oldugunu duydugumda tuhafima gitmedi degil ama bunun islamda kesin böyle oldugunu söylediler. Benim sormak istedigim, kuranda bu konu hakkinda ne yaziyor? Bu hülle konusunu bilen varsa, bana bir zahmet aciklama yapabilirmi? Simdiden tesekkür ederim. Hayirli günler diliyorum. Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Adem Geschrieben 23. Mai 2004 Teilen Geschrieben 23. Mai 2004 Islam Ansiklobesinde aynen söyle yaziyor: "HULLE" Islâm'da nikâhla kurulan âile kurumu ciddî ve mukaddes bir kurumdur. Nikâh, karýnýn üç baðla kocaya baðlanmasýný saðlamýþtýr. Eðer erkek karýsýný bir defa boþar ve bu baðlardan birini koparýrsa, ayrýlýðýn acýsýný tadýnca tekrar dönebilir ve iki bað ile daha dikkatli bir tutumla arkadaþlýklarý sürer. Erkek bu ciddî kurumu tekrar hafife alýr ve bir kez daha boþarsa, dönme isteði halinde kendisine bir hak daha tanýnýr ve tek baðla beraberliklerini sürdürürler. Erkeðin bundan sonraki boþamasý böyle bir ciddî kurumu hafife almasý ve kadýnýn onuruyla oynamasý sayýlýr ve artýk o kadýna dönme isteði kabul edilmez: Kur'ân-ý Kerîm bunu: "... ve üçüncü kez de boþarsa, artýk onu bir baþkasý nikâhlayýncaya kadar ona dönemez" diye hükme baðlar. (Bakarâ (2) 230.) Yani üçüncü talakla ondan boþandýktan sonra, iddetini bitirecek, normal þartlarla bir baþkasý ile evlenecek, karý-koca iliþkileri yaþayacaklar ve günün birinde onunla da anlaþamaz ve ayrýlýrlarsa ve tekrar iddet beklerse, o zaman birinci kocasýnýn ona talip olmasý ciddî bulunur ve onunla evlenebilir. Çünkü karýsýnýn sonradan bir baþkasý ile evlenmesi gibi son derece onur kýrýcý bir iþi sineye çekmiþ ve buna katlanmýþ olmasý, artýk epeyce ders almýþ olduðunu gösterir. Ancak insanlar, her iþe hile bulduklarý gibi, buna da bulmuþlar ve karýsýný üç talakla boþayan adamýn ona tekrar dönme isteði halinde, üçüncü bir kiþiyle anlaþýp, hemen boþamasý þartýyla kadýný ona nikâhlama gibi çirkin bir yol seçmiþlerdir. Ýþte bu olaya "hulle" ya da "tahlîl", bu þartla kadýnla evlenen ikinci kocaya da "muhallil" denir. Bu kelimeler "helâl" kökünden türetilmiþ kelimelerdir. "Hulle" helâl olma, "tahlîl" helâl kýlma, yani helâl yapma, "muhallil" de helâl kýlan, yani yapan anlamýndadýr. Peygamberimiz "hulle" yapan bu ikinci erkeði kiralýk tekeye benzettiði (Ibn Mâce, nikâh 33.) ve "Allah, hulle yapana da, kendisi için hulle yapýlana da lânet etsin" buyurduðu (bn Mâce, nikâh 33; Ebû Dâvûd, nikâh l4; Tirmiiî, nikâh 28;Müsned 1/83, 88, Il/323.) için, bütün Islâm bilginleri, bu iþin çok çirkin ve haram bir iþ olduðu konusunda sözbirliði halindedirler. Ancak bu çirkinliðe raðmen yaparlarsa ne olur? Hanefiler dýþýndaki bütün Islâm bilginleri; "hulle"nin hiçbir hüküm ifade etmeyeceðini ve bu yolla bu durumdaki kadýnýn birinci kocasýna helâl olamayacaðýný söylemiþlerdir. Hanefiler ise: Bu iþ lânetlenmiþ, çirkin bir iþ olmakla beraber, birisi iðrenmeden bunu yapýverirse, bir haram iþlemiþ olur; ancak kadýn, bununla da ilk kocasýna helâl olabilir; çünkü Peygamberimiz, lânetlerken bile, "helâl yapan" diyerek lânetlemiþtir, demiþlerdir (bk. Sabunî, age 1/340.). Demek ki, helal kýlma iþi böyle çirkin bir yolla olsa dahi gerçekleþmiþtir. Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Empfohlene Beiträge
Dein Kommentar
Du kannst jetzt schreiben und Dich später registrieren. Wenn Du ein Konto hast, melde Dich jetzt an, um unter Deinem Benutzernamen zu schreiben.