Webmaster Posted November 8, 2009 Share Posted November 8, 2009 Risale-i Nur'u dünya iþlerine alet etmek Bediüzzaman Said Nursi Hazretleri, Hizmet Rehberi'nde buyurmuþ ki: "Risale-i Nur dünya iþlerine alet olamaz, dünya iþlerinde siper edilmez... Dünyevî maksatlar onunla istenilmez, istenilse ihlas kýrýlýr."Bu ne demektir? Risale-i Nur'lar tahkiki imaný temin eder. Mademki tahkiki imaný temin eder, öyleyse Allah rýzasý için okunmalýdýr. Kastamonu Lahikasý'nda deniyor ki, "Biz Nur'un hizmetinde çalýþtýkça hem maiþetçe (geçim), hem istirahat-i kalpçe bir geniþlik, bir ferah, zahir bir surette hissediyoruz." Amma bir insan "gönlüm rahat olsun, okuyayým dertlerim gitsin" diye Risale-i Nur okuyabilir mi? Okursa rahat eder mi? Bu þuna benzer: Yiyeceklerimizi yeriz; bu gýdalar hangi hücrelere faydalýysa oralara gider. Nasýl ki hastalanýnca ilaç almak doðru bir harekettir fakat þifayý veren Allah'týr. Ayný þekilde Risaleleri okumak dermandýr fakat maddi manevi dertlerimize þifa veren Allah'týr. Ýslam kahramanlarýndan Celaleddin Harzemþah harbe giderken veziri ona demiþ ki: "Sen muzaffer olacaksýn, Allah seni galip edecek." O da demiþ ki: "Ben Allah'ýn emriyle cihat yolunda hareket etmeye vazifedarým. Cenâb-ý Hakk'ýn vazifesine karýþmam, muzaffer etmek veya maðlup etmek O'nun vazifesidir." Allah rýzasý için yapýlan iþler devam eder. Baþka gayeler için olan ameller devam etmez. Mesela ''ben þifa bulayým" diye oruç tutan bir þahýs, eðer þifa bulmazsa orucu yer. Amma Allah rýzasý için oruç tutan hasta da olsa orucu tutar. Ýbadetlerimizin bütünü Allah rýzasý için olacak; Allah bize ne verecek kendisi bilir. Mesela Allah her namaz kýlana iyi bir hayat verse, o iyi þeylere kavuþmak için ibadet edilirse bu da putçuluk olur. "Namazýmý kýldým, iþlerim yolunda gidecek mi?" "Ýbadetlerime dikkat ediyorum, bakalým Allah bana ne verecek?" "Cevþen okuyayým da Allah bana þu kadar para göndersin!" Ne oldu? Ýhlas gitti... Hizmet Rehberi'nde buyuruluyor ki: "Evrad-ý Kutsiye-i Þah-ý Nakþibendi'yi veya bin hâsiyeti (hususiyeti) bulunan Cevþen-ül Kebir'i, o faydalarýn bazýlarýný maksud-u bizzat niyet ederek okuyorlar. O faydalarý göremiyorlar ve göremeyecekler ve görmeye de haklarý yoktur. Çünkü o faydalar, o evradlarýn illeti olamaz ve ondan onlar kasden ve bizzat istenilmeyecek." Birisi diyor ki: "Borcumu ödemek için Sekine okuyayým." Okudu, borcunu ödeyemedi, diyor ki: "Okudum. Hiçbir þey olduðu yok! Bunlar boþ iþler." Aðzýndan çýkan kelimeler nerelere gidiyor... Bir haným diyor ki: "Kocamla aram bozuk!" Öbürü de diyor ki: "Tahmidiyye oku, aran düzelir." Kadýn okuyor, bir tesir olmayýnca Tahmidiyye okumuyor artýk. Bediüzzaman Hazretleri buyuruyor ki: "Böyle hâsiyetli evradý okumak için zaif insanlar bir müþevvik (gayrete getiren) ve müreccihe (tercih ettiren sebep) muhtaçtýrlar. Allah'ýn izni olmadan sinek kanadýný kýmýldatamaz. Hekimoglu Ismail, Zaman, 07.11.2009 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.