Zum Inhalt springen
Qries Qries Qries Qries Qries Qries

Alevilik


Adem

Empfohlene Beiträge

@kenan

 

Bence aleviler Müslümanldirlar, ehli beyttirler. Fakat bazi kendini bilmez dinsizler Aleviligi dinsizliklerine arac yapmak istiyor ve Aleviligi siyasallastirip bu yolla dinsizlik propagandasi yapmak istiyorlar. Yani alevi kardeslerimiz kullanilmak isteniyor.

 

Ben Aleviligi birilerinin yaptigi temelsiz tariflerle degil tarihteki önderleriyle degerlendiririm.

 

Haci Bektasi kac kez sabah namazini kacirmis bir arastiralim bakalim. 12 Imam acaba alevilik adi altinda dinsizlik yapanlari hangi sinifa koyardi?

Bilakis büyük alevi dervislerinin hepsi de Sünnete bagli müslümandilar. Hatta yazdiklari siir ve kitaplarda namaz ve sünnete cagiriyorlardi insanlari.

 

Dolayisiyla Alevilik dinsizlik ve kültür olamaz, olsa olsa Hz.Ali kaynakli bir Mezheptir. Öyle oldugunu iddia edenleri birazcik Hz.Aliyi arastirmaya ve örnek almaya davet ediyorum.

 

Adem

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

  • Antworten 73
  • Erstellt
  • Letzte Antwort

Top-Benutzer in diesem Thema

esselam

benim bildigime göre sia lar da alevilik gibi.

yani bana bir alevi dedi ki alevilik sadece sia nin icinde olan bir mezhep!

Ama o kardesimiz de pek ne oldugunu bilmiyor onun icin belki büyüklerden biri dogru olup olmadigini söyliyebilirler!?

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

@Kenan

 

Alevi ile Sia arasinda bildigim kadariyla bir fark yok. Hatta bazen bunlara ilave olarak Rafizi kelimesi de kullanilir.

 

Farktan ziyade Türkler arasinda daha cok Alevi kelimesi ön plana cikmistir ve kendi icinde bazi farkli noktalar türemistir.Mesela bu saz, söz, türkü ve cemevi meselesi bildigim kadariyla Türkiyeye has bir sey.

 

Tabii Siilik kendi icinde cok gruplara ayrilmistir. Mesela Caferilik, Bektasilik gibi daha sonra sialara yakin mezhep ve tarikatlar cimistir.

 

Fakat temelde su ortak noktada bulusurlar: Hz.Ali ilk halife olmaliydi, ona haksizlik yapildi, Hz Ebubekir ve Hz Ömer Sünnete aykiri hareket etti. Hatta bunlarin icinde isi abartip Peygamber Hz Ali idi aslinda diyenler bile var.

 

Adem

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

SELAMÜNALEYKÜM

 

Arkadaslar acikca söylemek gerekirse Aleviler kendilerini

acindirmaya calisiyor yillardir.

1992nin temmuz ayinda yasanan SIVAS olayi onlarin elinde adeta bir koz,ve aleviler bu kozu her firsatta kullaniyorlar.

Yasi biraz ilerlemis olanlar bilir,eskiden bu Alevilik sorunu yoktu,taki 2 temmuzda 37 sahte aydin yanana kadar.

Bu olaydan sonra aleviler kendilerini acindirarak veya duygu sömürüsü yaparak Devletten para koparmaya calisiyor.

Yasamis oldugum bazi olaylar ve bildigime göre,bazi aleviler

ALEVILIK bir din diye kendi aralarinda Aleviligi yaymaya calisiyor , böylece kendi dinlerini kurmaya calisiyorlar.

Hatta bazilari HZ:ALI yi peygamber olarak tanimliyor (tövbe).Almanya ve Türkiyede son zamanlarda bu CEM Evleri neden artti zannediyorsunuz?

 

Ama bu 2 Temmuz olayindan sonra bazi TV programlarinda

bazi dinsizler,ateistler,hatta koministler ATATÜRKCÜ

kimliginin,Cumhuriyetci sifatinin arkasina gizlenerek

Sivas ta yanan 37 aydinin (sözde aydin).Islamci ve Seriyatci

kisiler yüzünden yandigini söyliyip, ISLAMI kötülemeye calisiyor.

 

 

VESSELAM

 

 

 

 

 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

@Yusuf

 

Aleviler herseye ragmen bizim kardesimizdir, cünkü müslümandirlar. Eger Allaha inaniyor, Hz.Muhammedi sav Peygamber kabul ediyorlarsa mesele yok. Zaten bunlari kabul etmeyenlerle isimiz yok, onlar Aleviligi ya bilmiyorlar yada amaclari farkli. Cünkü Hz.Ali taraftari olup bir insan nasil Allahi tanimaz, Peygamberi tanimaz!

 

Bizim onlarla sorunumuz yok, cünkü biz Hz.Aliyi sever hürmet ederiz. Hatta Nur dairesindekiler Hz. Aliyi Celculiyetiye duasi sebebiyle bir nevi Üstad kabul ederler.

Biz Hz.Aliyi katledenlere de hos bakmayiz. Peki sorun nerede?

 

Üstelik ben biliyorum ki bircok Alevi namazini kilar, Sünnete uyar, dininin gereklerini yerine getirir.Zaten Alevi Aliyi seven manasina gelir. Eger bu böyleyse BENDE ALEVIYIM. Ama hicbir Alevinin de Ehli Sünnete kizmaya hakki yoktur. Niye olsun ki? Biz ne yaptik onlara? Evet bazi Ehli sünnet kardesler Alevilere olumsuz ifadeler kullanmis olabilir! Ama bu onlarin sorunu, herkes kendi söylediginden sorumludur. Bizim Ehli Sünnet inancinda HzAliye saygi vardir, sevgi vardir.

 

Bence Alevi-Sünni ayrimi yapma zamani degil, düsman disarida yeterince var. Herkes aklini basina almali. Hz.Ebubekir ile Hz.Ali en ufak bir saygisizlik yapmis mi birbirine. Yada Hz.Ömer ne zaman Hz Aliyle karsi karsiya gelmis. Kafamizda uydurdugumuz seylerle degil, canli örneklerle hareket edelim.

 

Adem

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

@ Adem

evet haklisin adem abi,zaten ben bütün alevileri kastetmemistim.

ama ne var ki iste bazilari yok mu?

Ben Alevileri düsman olarak görmüyorum,

hatta Alevi arkadaslarim bile var,hatta geldigim memlekette

Alevi ve Sünniler beraber yasiyoruz.

Evet namaz kilan Aleviler var, ben zaten yok demiyorum ki.

Ama iste bazi aleviler, olayi baska yere cekmek istiyor.

yoksa tabi alevi-sünnie ayrimi yapmanin zamani degil.

 

Ama yine diyorum , aralarinda bazilari var ki,

Hz: Muhammed (s.a.v) den sonra peygamberligin Hz:Aliye

geldigini söyüyor.

 

 

 

AMA YINEDE MÜSLÜMAN MÜSLÜMANIN KARDESIDIR.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Bo konuyla alakali yorum yazan arkdaslarimin iyi niyetlerine katiliyorum.Ancak iyi niyetle tarihi ve sosyal gercekleri birbirine karistirmamak gerekir.Yavuz Sultan Selim döneminde Osmanli icin kanayan bir yara halini almaya baslamis Alevi sorunu, aradan neredeyse 500 sene gecmesine ragmen halledilememistir.Alevilik, yorum yapan arkadaslarin yazdiklari gibi degildir.Ortak bir tanimlamadan yola cikarsak islamiyetin icinde dogmus ancak belli bir süre sonra onunla olan baglarini koparmistir.Ancak Türkiyede azinlikta olsada aleviligin ilk zamanlarindaki anlayisi yasamaya, yasatmaya calisan Aleviler vardir.Bunlar Ehli Beyt Vakfi adi altinda organize olmuslardir.Islamiyetle aralarinda en kücük bir catisma yoktur.Alevilerin büyük bir cogunlugu (bir rakam vermek istemiyorum) yukarida yapmis oldugum ilk tanima uyanlardan olusmaktadir.islamin bes sartini ele alirsak (ki bu bes sart islamin temelidir, biri olmadan digeri olmaz) namaz alevilikte yoktur, yerine semah konmustur, keza caminin yerine cemevleri konmustur. Oruc vardir, ancak Ramazandan sonra gelen Muharrem ayinin ilk ve ikinci haftasinda tutulur.Hac ve Zekat zaten alevilik anlayisinda mevcut olan unsurlar degildir.Genellikle herkes ortak bir yanilgiya düsüyor.Siilikle Aleviligi ayni saniyoruz.Siilikle Sünnilik arasinda Islamin bes sarti göz önüne alindiginda hicbir fark yoktur.Iki görüste Islamin bes sartinda ittifak halindedir.Benim düsünceme göre bugün Alevilik Ahmet Turan Alkanin yazmis oldugu oldugu yorumlardan en sonuncusuyla ciddi bicimde örtüsüyor.
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

@Erol

 

Yazdiklarina kismen katliyorum. Ancak bugün Alevilerin icinde Namaz kilan oruc tutan insanlar mevcut. Niye bu insanlari küstürüyoruz ki?

 

Üstelik benim lafim zaten bu alevilere idi?

 

Erol kardes bizim Allah adina birilerini AFOROZ etmeye hakkimiz yoktur. Herseye ragmen bu insanlar Allahin varligina inaniyor ve Müslümaniz diyorlarsa, (Diyorlarsayi özellikle kullandim) bu inanmayanlara göre bir üstünlüktür.

 

Insanlari kaybetmeye yönelik hareketlerden kacinmak gerekir. Ortak yönlerimizi ön plana cikartip, onlari da kazanmanin yollarini aramaliyiz. Merak etme kardes, dostumuzu düsmanimizi iyi biliriz.

 

Ama Metot olarak Alevileri Müslümanlik harici olarak göstermeyi dogru bulmuyorum.

Osmanli zamaninda evet olaylar olmustur, fakat bu olaylar tüm alevileri kapsamiyordu.

 

Bazi gruplar Alevileri Islamdan uzaklastirmak ve Aleviligi ayri bir din gibi göstermek istiyor. Hatta din düsmani olarak lanse ediyor. Onlarin ekmeklerine yag sürmeyelim.

 

Adem

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

@Yusuf

 

Kardes demek istedigini anliyorum. Hatta söyle diyorlar.

 

Güya Kurani Kerim bos bir agacin icine saklanmis. Onu HzAli bulacakken Hz. Muhammed bulmus ve o peygamber olmus!?!?!

 

Yani bu kadar komik iddialara cevap bile vermeyi gerekli bulmuyorum.

 

Ama her meslekte böyle sarlatanlar cikar. Böylelerini görmezden gelelim en iyisi biz isimize bakalim.

 

Adem

 

 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Ey ehl-i hak olan Ehl-i Sünnet ve Cemaat! Ve ey Âl-i Beytin muhabbetini meslek ittihaz eden Alevîler!

Çabuk bu manasýz ve hakikatsýz, haksýz, zararlý olan nizaý aranýzdan kaldýrýnýz. Yoksa þimdiki kuvvetli bir surette hükmeyleyen zendeka cereyaný, birinizi diðeri aleyhinde âlet edip ezmesinde istimal edecek. Bunu maðlub ettikten sonra, o âleti de kýracak. Siz ehl-i tevhid olduðunuzdan uhuvveti ve ittihadý emreden yüzer esaslý rabýta-i kudsiye mabeyninizde varken, iftiraký iktiza eden cüz'î mes'eleleri býrakmak elzemdir.

 

Said Nursi (4.Lema 4.Nükte)

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Erol kardesim,

 

Alevilerle ilgili saptamalarin seni farkli noktalara götürmüs.

Alevilik Siilikle cok farkli diyorsun. Halbuki Sii ´kelime anlamiyla Taraftar yani Ali taraftari manasina gelir.

 

Ilk devirlerde Alevilik bunun Türkiyedeki karsiligidir. Zamanla bu kavram yozlastirilmistir. Ancak temelde cikis noktasi Sia ile farkli degildir.

Alevilik birtakim tarihi olaylar neticesinde cikan birtür Tarikattir. Bunlar HzAliyi Mürsid kabul ederler. Ancak ilk zamanlardan bu yana Alevilik her zaman istismar edilmistir. Hatta Hz Ali hayattayken yanina gelip Sen Allahsin diyenler bile olmus HzAli de bunlari sürgün etmistir.

 

Alevilik gercek kimligini Pir Sultan Abdal, Haci Bektasi Veli Cibrili Emin Kul Hüseyin gibi büyük zatlarda sekillendirmistir. Bu sahislar Müslümanligi bizim anladigimiz manada Sünnet eksenli yasiyor ve ögretiyorlardi. Islamin sartlari bizimkileriyle ayni idi.

 

Bugün bu sahislar hala Alevilerin saygi ile andigi insanlardir. Fakat her ne hikmetse kimi Aleviler bu insanlari anarken onlarin hayat felsefelerinin aksine hareket etmekteler.

 

Alevilik güya yeniden yorumlanirken icine Islamla uzaktan yakindan ilgisi olmayan selyer sokulmaya calisiliyor.

Kimisine göre HzAli Peygamber, kimisine göre göge yükselmis, kimisine göre insanligin kurtaricisi vs.

 

Bu tarz uyduruk batil inaclarin Hiristiyanlik ve Musevilikten calinti zorlama seyler oldugu gün gibi ortada. Kaldiki bunlarin bugün ortaya sürebilecekleri ne tarihi ne felsefi nede kitabi herhangi bir argümanlari da yoktur.

 

Ama ne yapilmaya calisilirsa yapilsin, birsey ilk ciktiginda ne ise odur. Biz herseye ragmen iyi niyetli düsünüp Alevi kardeslerimizi müslüman kabul ediyoruz. Zaten cogu da bunu ifade ediyor.

Kriter olarak da manevi önder kabul ettikleri asagidaki büyük zatlarin siilerini aliyoruz. Ve alevi kardesleri de manevi liderlerinin cagrilarina kulak vermeye cagiriyoruz.

 

Muhammed dinidir bizim dinimiz

 

Cibrili Emindir hem rehberimiz

 

Tarikat altýndan geçer yolumuz

 

Biz müminiz, mürþidimiz Alidir. (Pir Sultan Abdal)

 

Þefaatçim Muhammed Mustafadýr

 

imamýmýz Ali ayný vefadýr. (Kul Himmet)

 

Evvel kapý þeriattýr girerler

 

Tarikatta gonca güller dererler. (Kul Hüseyin)

 

Muhammed dünyaya geldi

 

Kalbimiz nur ile doldu

 

imam Cafer hocam oldu

 

Okurum Kurandan beri. (Pir Sultan Abdal)

 

Ay Alidir, gün Muhammed

 

Kýlasýn farz ile sünnet

 

Yedi tamu sekiz cennet

 

Bülbül oynar gül içinde. Hani bizden evvel gelen

 

Beþ vaktini tamam kýlan

 

On parmaðý pýnar olan

 

El Muhammed, Alinindir.

 

(Pir Sultan Abdal)

 

Namazý sorarsan aðýz tadýdýr

 

Þeriatýn edebidir ududur. (Kul Himmet)

 

Dinleyip öðüdün almayan kiþi

 

Dinin tarikatin bilmeyen kiþi

 

Dört mezhep nedendir görmeyen kiþi

 

Harap olur, nice kuldur, efendi.

 

 

 

Sabah dört, öðlen on, bana beyandýr

 

ikindi sekiz, gerisi nihandýr

 

Akþam beþ, yatsý on üç, bil ayandýr

 

Bunlarý öðrendik, bildik efendi.

 

 

 

Bir günün farzýný on yedi buldum

 

Sünneti yirmi üç, vitiri kýldým

 

Sualine cevap vermeye geldim

 

Var sen de kaçaný üttür efendi. (Kul Hüseyin)

 

 

Adem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Benim tanidigim aleviler ne namaz kiliyor, nede su mübarek ayda oruc tutuyorlar. Ve bunu bilincli

olarak yapiyorlar. Yani sadece namaza ve oruca nefislerine karsi yenildikleri icin degil, alevilikle

güya alakasi yok diye yapmiyorlar. Bunlara ne diyecegiz?

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Bir sey demek zorunda degiliz. Kim ne zarar verirse kendine verir. Iyi gecinmeye bakmak lazim. Yasantiyla örnek olmak lazim. Birde kendi gerceklerimizi iyi ögrenmek lazim, ki sorduklarinda aciklayabilelim.

 

Sunu da unutmayalim baskasinin dalaleti, bizim hidayetimize zarar vermez yani kim ne yaparsa kendine yapar.

 

Bir adam kendini kandiriyor ve gözünü kapatiyorsa kendine gece yapar.

 

Allah böylelere hidayet versin, ne diyelim

 

selamlar

 

Adem

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Sözlük anlamýna göre Alevi, Hz. Ali’ye baðlý ve ondan yana olan kimse demektir. Alevilik ise genel olarak Hz. Ali’yi sevmek ve onun soyunun yani Ehli Beyt’in yolundan gitmek olarak tanýmlanabilir.

 

Ancak bugün için dünyanýn deðiþik bölgelerinde yaþayan farklý Alevi gruplarýn herbiri için Alevi ve Alevilik sözcüklerinin ifade ettiði anlamlar da farklý olmaktadýr. Biz konuya Anadolu Alevileri açýsýndan yaklaþmakla birlikte genel bir tarihsel perspektif de sunacaðýz.

 

Ülkemizde bugün yaygýn þekilde Alevi olarak adlandýrýlan kitleler için kaynaklarda birçok ismin kullanýldýðýný söyleyebiliriz. Anadolu’daki Alevi kitleleri nitelemek üzere kaynaklarda, kýzýlbaþ, rafýzi, ýþýk, mülhid ve torlak gibi adlarýn kullanýldýðýný görmekteyiz. Bunlardan en çok kullanýlaný Kýzýlbaþ adý olmuþtur. Anadolu Alevileri kendileri için çok anlamlý Kýzýlbaþ adýný, Osmanlý yönetiminin ahlakdýþý anlamlar yükleyerek, sünni kitlelere aþýlayarak bir psikolojik savaþ aracý olarak kullanmasý sonucunda býrakmak zorunda kalmýþlardýr.

 

Bugün Anadolu ve Balkanlar’da yaþayan Tahtacý, Çepni, Amucalý, Bedrettinli, Sýraç gibi deðiþik gruplar genelde Alevi olarak adlandýrýlýrlar. Anadolu Aleviliði, tarihsel ve sosyal koþullarýn doðal bir sonucu olarak, kitabi olmaktan çok sözlü geleneðe dayalý eski inançlarýn islami þekiller altýnda yaþamaya devam ettiði bir halk islamýdýr.

 

Genel olarak ifade etmek gerekirse Bektaþi sözcüðü de yukarýda deðindiðimiz kitleler için kullanýlmýþtýr. Bektaþilik Hacý Bektaþ Veli’ye dayanýlarak kurulmuþtur. Alevilik ve Bektaþiliði birbirinden baðýmsýz olarak ele almak bugün gelinen noktada tarihsel ve sosyolojik açýdan mümkün görünmemektedir. Her iki terim de zaman zaman birbirinin yerine kullanýlabilmektedir. Prof. Melikoff’un da belirttiði gibi “Alevilik, Bektaþilik’ten ayrýlamaz. Çünkü her iki deyim de ayný olguya, Türk halk Ýslamlýðý olgusuna baðlýdýr.”Alevilik ve bektaþilik, inanç ve ahlak esaslarý ve edebiyatlarý bakýmýndan temel olmayan farklýlýklar dýþýnda ortaktýrlar. En temel farklýlýk, Bektaþi kitlelerin daha çok þehirde yaþamalarýna karþýn, Alevilerin göçebe/yarýgöçebe çevrelerde yaþamalarý þeklinde ortaya çýkmýþ sosyal bir farklýlýktýr. Ancak tarihsel olarak doðru olan bu sosyal farklýlýk günümüzde anlamýný yitirmeye baþlamýþ, “Alevi” adý daha yaygýn olarak kullanýlýr olmuþtur. Bugün genel olarak Alevi olarak adlandýrýlan kitleler üç dinsel gruba baðlýdýrlar:

 

Ocakzade Dedeler

Çelebiler

Dedebabalar

 

Bu üç grupdan Anadolu’da en fazla etkinliðe ve nüfuza sahip olan Ocakzade Dedeler’dir. Daha sonra Çelebiler gelir.

Dedebabalarýn ise Anadolu’da nüfuzlarý zayýftýr, Balkanlar’da daha etkindirler.

 

Türkiye’de yaþayan Alevilerin sayýsý konusunda çeþitli veriler ileri sürülmektedir. Türkiye’de etnik ve mezhep konularýnda varolan tabular nedeniyle, yapýlan resmi sayýmlarda bu konu bilinçli olarak ihmal edilmekte ve dolayýsýyla Alevilerin sayýsý konusunu herkes iþine geldiði þekilde yazmaktadýr. Tarafsýz araþtýrmacýlara göre Türkiye’de en az 15 milyon Alevi bulunmaktadýr. Karadeniz ve Güneydoðu Anadolu Bölgelerindeki illerde sayýca az olmakla birlikte Türkiye’nin her yerinde Aleviler bulunmaktadýrlar. Alevilerin sahip olduklarý bu potansiyel onlarý zaman zaman Türkiye siyasetinin de merkezine yerleþtirmektedir.

 

Bu Bir Alevi sitesinden alinmadir

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

selamun aleykum ve rahmetullahi ve bereketehu

Alevilik bir firka veya mezhep degildir. Al-i Beyt'in muhabbetini esas olan bir tarikat seklinde ortaya cikmistir. Mes'elenin tarihi seyrine baktigimizda Aleviligin bir tarikat sekline gelismesi söyle olmustur:

 

 

Timur, Osmanli Sultani Yildirim Bayezid'i yendikten sonra Anadolu'dan aldigi otuz bin kadar esiri Iran'a götürmüstü. Bunlari Erdebil $eyhi ($ah Ismail'in dedesi) olarak bilinen $eyh Ali'ye intisap ettiler ve ondan tarikat dersi aldilar. Bir süre sonra Timur, arasira ziyarete gittigi Erdebil $eyhi'nin kendisinden bir arzusu olup olmadigini sordugunda, $eyh, 'Hicbir dilegim yok, sadece Anadolu'dan esir olarak getirmis oldugun Türkleri serbest birakmani istiyorum' dedi. Timur, $eyhin bu arzusunu memnuniyetle kabul etti ve onlari serbest birakti. Bu esirler, bu vesile ile, $eyhe olan muhabbetlerini asiri derecede ziyadelestirdiler. $eyhin bu sofilerinin bir kismi Anadolu'ya döndü, bir kismi Erdebil'de kaldi.

 

Erdebil $eyhi, Anadolu'ya dönen bu müritleriyle alakasini devam ettirdi. Erdebil $eyhi'nin tarikatinda 'Hz. Ali muhabbeti' esas alindigi icin, bu tarikata devam edenler Hz. Ali sevgisi ile tamamen boyandilar. Bunlara bu vasiftan dolayi 'Alevi' denildi. Aslinda bu esirlerin ecdadlari ve kendileri, bu tarikat ile intisap kurucaya kadar, Ehl-i Sünnet itikatinda idiler. Iran'la Osmanli Devleti arasinda kesin hudutlar cizilince, Anadolu'daki müritler, pirlerin tesirinden gitgide uzaklastilar. Bu tarikatin Anadolu'da kalan mensuplari, Erdebil tekkesinden aldiklari tesirle, kendilerinin disinda kalan Müslümanlarin Ekl-i Beyt'e gerektigi gibi muhabbet beslemedikleri zannina kapildilar. Onlarin bu telakki ve davranislari diger Müslümanlarla aralarinda bir sogukluk husule getirdi. Bu sogukluk zamanla ihtilafa dönüstü.

Bu ihtilaf neticesinde, Erdebil tekkesine bagli Anadolu Türkleri medreseden uzak kaldilar. Itikada, ibadete,... ait bircok hükümleri geregi gibi ögrenemediler. Sadece babadan ogula intikal eden birtakim telkinlerle iktifa ettiler. Zamanla aradaki sogukluk gittikce büyüdü ve derin bir ayriliga dönüstü. (Sünnilik-Alevilik).

 

Bu sun'i ayriligin ortadan kalkmasinin tek yolu, Kur'an'in isigi altina girmekle cözülür.

 

 

 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

SENLIK BENLIK NEDIR BIRAK

 

Allah birdir Peygamber Hak

Rabbül alemindir mutlak

Senlik benlik nedir birak

Söyleyim geldi siras

 

Kürtü Türkü ne Çerkezi

Hep Ademin oglu kizi

Beraberce sehit gazi

Yanlis var mi ve neresi

 

Kurana bak Incile bak

Dört kitabin dördü de hak

Hakir görüp irk ayirmak

Hakikatte yüz karasi.

 

ASIK VEYSEL SATIROGLU

 

 

 

Bu siir herseye cevap vermiyor mu?

 

 

 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

  • 2 Monate später...

"Ey ehl-i hak olan Ehl-i Sünnet ve Cemaat! Ve ey Al-i Beytin muhabbetini meslek ittihaz eden Aleviler! Cabuk bu manasiz ve hakikatsiz, haksiz, zararli olan nizai aranizdan kaldiriniz. Yoksa, simdiki kuvvetli bir surette hükmeyleyen zindika cereyani, birinizi digeri aleyhinde alet edip, ezmesinde istimal edecek. Bunu maglup ettikten sonra, o aleti de kiracak. Siz ehl-i tevhid oldugunuzdan, uhuvveti ve ittihadi emreden yüzer esasli rabita-i kudsiye mabeyninizde varken, iftiraki iktiza eden cüz´i meseleleri birakmak elzemdir.

Said Nursi, 4. Lem´a, 4. Nükte

 

Sunniler ve Aleviler ittifak etmeli. Yoksa gizli düsmanlarimiz iki grubuda birbirine düsman edip, yok edecek.

 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

@Atakan

 

Hayir orada beraber calisin demiyor. Aranizdaki düsmanligi kaldirin diyor. Birincisi Alevilerden kasit bu zamanda dinsizlik yapan aleviler degil. Zaten tüm aleviler ayni degil. Bir kere bunu ayirmak lazim.

 

ikincisi bir gercek alevi, mezhebi farkli da olsa sonucta Müslümandir. O yüzden dinsizden ve hiristiyandan üstündür.

 

Üstad da etrafta bu kadar düsman varken aranizda kavga zamani degil diyor. Birbirnizle ugrasmayin diyor. Cünkü bu dinsizlerin islam düsmanlarinin isine geliyor. Böylece müslümanlari birbirine düsürüp amaclarina daha kolay ulasacaklar.

 

Söyle bir bakarsak, dinimiz bir, Peygamberimiz bir, Allahimiz bir, memleketimiz bir, bir bir bir...kactane bir. Bu kadar bir önemli degilmi. Allaha iman basit birseymi?

 

Ama ben samimi alevileri, müslümanligi kabul etmis, Hz Muhammede inananlari kastediyorum. Digerlerine lafimiz yok.

 

Onlarlada ugrasmayiz. Biz muhabbet fedaileriyiz, düsmanlikla isimiz yok.

 

Kardes alevili konusu daha önce islendi. Biraz önceki Threadlari arastirirsan görüp okuyabilirisn..

 

Adem

 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Adem kardes, ben Türk Milliyetimize biraz cok bagli oldugum icin, Türkiyeme laf attirmam. Kürt olsun, alevi olsun, ermeni olsun, vatanima laf atani affetmem. Ben böyle bilir, böyle yasarim. Gerci üstad dedigin kisi, herhalde Said Nursiden bahsediyorsun, cok dogru demis. Sapik Ateistler varken, birbirimizle ugrasmamiz cok anlamsiz geliyor bana. Ama ne yapayim. Onlarda bana laf atiyor. Ama dedigin gibi, aslinda kürtlerde alevilerde bizim milletden. Benim kast etdigim sahislar PKKli, Domuzeti yiyen aleviler. Ermenilerin hepsinden gicik kapiyorum. Siz ne düsünüyorsunuz, ermeniler hakkinda?
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

  • 2 Monate später...

@Atakan

 

Müslümanlikta Irkcilik yoktur.

 

Öyle düsünüyorsan cok yanlis bir yoldasin Arkadasim.

 

Her milletin insani insandir ve esit insan olarak kabul edeceksin.

 

Senin baban kürt olsaydi sende kürt olacaktin.

(Bu sekilde seninde memleketin olmiyacakti, elinde olan birsey degil..)

Senin baban Ermeni olsaydi sende ermeni olacaktin.

Senin baban zenci olsaydi sende zenci olacaktin.

 

insanlari baska milletden olduklari icin kücümsemek yanlis bir düsünce.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Atakan Kardes,

 

Kader ikiye ayrilir:

1.Elimizde olmayan Kader

2.Elimizde olan Kader

 

Elimizde olmayan Kaderin icine:milletimiz,Vatanimiz,Annemiz,Babamiz,Boyumuz,

dogdugumuz yer v.s bunlari degistiremeyiz bunlar elimizde olmayan seyler.Allahin takdiri.

Onun icin Insan Rus olsun Ermeni olsun,MIlletinden dolayi elestirilmez.

 

Insaallah anlatabilmisimdir.

 

Duaniza muhtac ACIZ

Songül

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Dein Kommentar

Du kannst jetzt schreiben und Dich später registrieren. Wenn Du ein Konto hast, melde Dich jetzt an, um unter Deinem Benutzernamen zu schreiben.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Nur 75 Emojis sind erlaubt.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Dein vorheriger Inhalt wurde wiederhergestellt.   Editor leeren

×   Du kannst Bilder nicht direkt einfügen. Lade Bilder hoch oder lade sie von einer URL.


×
×
  • Neu erstellen...