Zum Inhalt springen
Qries Qries Qries Qries Qries Qries

Empfohlene Beiträge

  • Antworten 369
  • Erstellt
  • Letzte Antwort

Top-Benutzer in diesem Thema

Doc.Dr.Faruk Beserden:

 

Bazi zayif kaynaklarda, bu sekilde, bazilarinda da biraz farkli olarak: Her kim Asik olur ve Askini gizler de iffet ve sabir gösterirse, Allah onu bagislar ve Cennete koyar. seklinde rivayet edilen bir söz vardir. Ancak bu hem rivayet hem de dirayet (Yani manasi) yönünden saglam görülmemis ve Resulullah`a yakistirlilmamistir. Cünkü erkegin bir kadina, yada kadinin bir erkege asik olmasi mecaz anlamda bir asktir ve bir bakima marazi bir haldir. Zira bu, kalbi Allah`tan bosaltip, sevdigine kaptirma, teslim etme ve ona kayitsiz sartsiz boyun egme (ta`abbüd) anlami tasir. Hal böyle iken nasil olur da Allah`in hükmünü yüceltmek icin savasirken sehid olanlara denk olabilir! Kaldi ki, askin helal olani da bulundugu gibi, haram olani da olur. Böyle olunca, Rasulullah Efendimizin ayirim yapmadan, her asik olup askini gizleyen ve iffetliu olani sehid saymasi düsünülebilir.

Ayrica Rasulullah`tan bize sahih olarak ulasan hic bir hadiste Ask sözü gecmemektedir.

Sahih hadis kitaplarinin disinda kalan cok degisik kaynaklarda Süveyd b. Said`den rivayet edilen bu sözü Ibnül-Cevzi uydurma hadisler (mevzuat) arasina zikreder. Ibnül-Kayyim de asla hadis olamayacagini anlatir. Genellikle mevzuat kitaplarinda bulunan bu söz icin en iyimser olanlar, bunu en fazla zayif hadis derecesine cikarabilmislerdir. Hatta meshur Muhaddis Yahya b.Main, bunu rivayet eden Süveyd icin: Eger atim ve okum olsaydi, gider onunla carpisirdim bile demistir.

Sonra cesitli hadislerde dünya ve ahiret sehitleri sayilmis ve asik, bunlardan birisi olarak zikredilmemistir.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

"Kim asik olur, iffetini muhafaza eder, sonra ölürse sehittir. hadisi Camiü´s-Sagir, 6:179´da

kayitli.

 

Ben bu hadisi sahsen fikih alimi olan Ismail Mutlu´nun Hanefi ve Safilere göre Evlilik-Aile kitabinin, 41.sayfasinda

okumusdum.

 

Ayrica ASK kelimesinin neden bu kadar negatif olarak tanitildigini anlamiyorum? Doc.Dr.Faruk Beser bu konuda

daha fazla bilgi vermiyor mu?

 

Ve lütfen rica ediyorum (herkese) kitapdan, Kur´an´dan, Risale´den, bazi seyler Forum´a kopyalaninca, muhakkak

kitabin yazari, ismi ve sayfasi verilsin. Bu cok önemli. Yanlis anlama Adem kardes, bu seninle alakasi yok,

sadece aklima geldide. Cokdan beri söylemek istiyordum. Senden ricam, su soruya cevap: Neden ask negatif?

 

Unutmayalim kim, ask bir duygu! Piskolojik bir durum. Negatif olmasi nereden kaynaklaniyor?

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Kitabin ismi su anda aklimda degil, ama sakird biri oldugunu biliyorum. Aslinda Ismail Mutlu da güvenilir bir alimdir ama nasil gözden kacirdi anlamadim.

Kopyaladigim yazida aslinda etraflica Hadisin neden güvenilir olmadigi aciklanmis.

 

Neden Ask negativ?

 

Ben sahsen hicbir zaman Ask negativtir demedim. Hatta Askin elimizde olmadan hissettigimiz bir duygu oldugunu söyledim. Ancak Askin kime oldugu önemli, bu manada Üstadin ne söyledigini defalarca yazildi. Ask bir muhabbettir ama siddetli bir muhabbettir. Bu bakimdan Baki olan birseye degilde Fani olana müteveccih olmasi Gayretullaha dokunabilir. Cünkü Muhabbette ifrata kayik olan yanliz Allahtir.

Gerci Üstad Nur talebeleri arasinda tek ifratin muhabbette olabilicegini söylüyor. Ama bu farkli cinsler söz konusu oldugunda böyle olmaz. Cünkü farkli iki cinsin birbirini sevmelerinde ifrata gitmeleri sadece Ulvi ve Kudsi amaclarla aciklanamaz. Ben kendim bu manada bir ask yasamadim, ama ask yasayan hemde cok dindar arkadaslarim oldu. Ve dini acidan Askin konumunu da arastirdim. En hafifinden ifade etmek gerekirse, fani mahbublara ask cok da hos karsilanmiyor Din büyükleri tarafindan. Ama eslerin birbirlerini sevmeleri cok farkli bir hadise, cok güzel bir duygu. Buna zaten Iman dairesi dahilinde bir davranis.

Ben sadece soruna cevap vermek istedim. Yoksa bu konuda epey seyler yazildi, cizildi. Ben yinede dediklerime kesin itimat etmeden arastirmani diliyorum. Saygilarimla kardes

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Tamam anlasdik o zaman. Benim ASK düsüncemi zaten biliyorsun.

Yeterince yazildi herhalde.

 

Ismail Mutlu gibi bir alimin sahte hadis kullanmasi beni cok sasirtdi.

 

Kim asik olur, iffetini muhafaza eder, sonra ölürse sehittir.

 

Aslinda burada kötü bir sey yazmiyor. Yani hadis olsa bile, yanlis bir sey yazmiyor.

Sadece sehit konusu tartisilir... bunu tartismakda bana düsmez...

 

Yanliz Peygamberimizin ask konusunda baska hadislerinide biliyorum.

Onlari simdi buraya yazmayacagim. Önce bir arastirma yapmam gerekiyor...

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Iste Arkadaslar! Demek istedigim bu. Söz konusu beseri ask oldugunda 18 sayfa gibi bir yer kaplar. Söz konusu Allah aski olsaydi kac sayfa kaplayacakti merak ediyorum??

 

HAydiiiiiii ASIK olmaya!!!

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Selamun Aleyküm Cemil Abi,

 

az kafami karistirdin...

Kim asik olur, iffetini muhafaza eder, sonra ölürse sehittir.

Bu hadis yani sahte hadis mi?? Ben bu hadisi cok yerde okudum. Insaallah nerde okudugumu bulursam size de bildiririm.

Benim bu hadisten anladigim suydu aslinda: Mesela birisi baska birisine asik olur, ondan da karsilik göremezse bu cok aci olabilir. Fakat böyle bir durumda iffetini muhafaza ederse, ve o kisiyi Allah rizasi icin seviyorsa, yani kendi nefsi arzulari icin degil, o halde ona sehid mertebesi layik görülüyor.

yoksa yanlis mi anlamisim?

 

Esselam

 

 

 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Ve selam Menekse kardes,

 

bende aynen senin gibi düsünüyorum. Hadisin sahte oldugunu

ben belirtmedim. Baska bir arkadas söyledi. Isterse, kendisi

cevap versin.

 

Ayrica Ismail Mutlu´nun Hanefi ve Safilere göre Evlilik-Aile kitabinin, 41.sayfasinda bu hadis geciyor.

 

Ismail Mutlu bir fikih alimi. Yanlis bir hadisi kitabina alacagini

hic zannetmiyorum.

 

Ve dedigim gibi Ask ve Sehitlik hakkinda daha baska

hadislerde var. Onlarida aciklarim yakinda insaallah.

 

Saygilarimla

Cemil

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

@Menekse

 

aslinda yukarida ayrintili olarak hadisin sahih olup olmadigi konusunda bazi bilgiler vardi. O yaziyi tekrar okumani tavsiye ederim.

Acikcasi bana bu hadis mana ve tarz itibariyle biraz degisik geldi. Ve bu hadisi ilk kez duydum. Zaten cok Islam alimi tarafindan olsa olsa ZAYIF hadis sinifina sokuluyormus.

 

Yani asik olan biri nasil sehit olabilir? Rasulullahin (sav) saydigi sehitlerin icinde de zaten Asik diye bir sey gecmiyor. Böylece bir celiski ortaya cikmiyor mu!

Hem bence kardesler, isin gercegi bu konu cok uzadi. Önemli olan IMANIMIZI KURTARMAKTIR. VE BASKALARININ IMANININ KURTARILMASINA VESILE OLMAKTIR.

 

Yine bildigimiz gibi bazi seyler Haram, bazilari da Helaldir. Birde bunlarin ortasinda olanlar vardir ki bunlardan cekinmek en efdalidir. Biz Cenabi Hakkin rizasina kavusursak bu mutluluk bize yeter de artar bile.

 

Ama ben Webmastera da dedim. Benim dediklerime de cok güvenme diye. En iyisi arastirma yapmak.

 

Neyse yine cenem düstü. Kardes, eger bu konukafani karistiriyorsa önceki sayfalarda baya seyler yazildi cizildi, onlara bakabilirsin.

 

@Webmaster

Ismail Mutlu Hocama saygim sonsuz ama neticede yazdigi onca kitap arasinda araya bir tane süpheli Hadis kacirmasi mümkün degil diye birsey yok. Belki de bu hadis zayiftir diye bir not düsmeyi unutmustur.

 

 

Doc. Dr. Faruk Beser de cok degerli bir fikih alimidir. Kitabin adi: Hanimlara Özel Fetvalar (zaman yayinlari) Bu kitaba ulasabilecegini saniyorum. Yoksa da ben sana ulastiririm.

 

Selamlar

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Selamlar,

 

sorulari cevaplamadan önce, bir seyi düzeltmek istiyorum. Ask ve Sehiltik hakkinda baska hadislerde biliyorum demisdim. Arastiracagim demisdim. Arastirdim ve gördüm ki, bildiklerim sadece bir hadisin yorumlariymis. Yani sonucda sadece bir tane hadis biliyorum:

 

Kim asik olur, iffetini muhafaza eder, sonra ölürse sehittir.

 

Bu hadis Camiü´s-Sagir, 6:179´da kayitli.

Ismail Mutlu Hanefi ve Safilere göre Evlilik-Aile kitabinin, 41.sayfasinda isliyor.

Cemil Tokpinar Genclik ve Ask kitabinin, 26. sayfasinda konu olarak isliyor.

 

Adem kardes sormus:

Yani asik olan biri nasil sehit olabilir? Rasulullahin (sav) saydigi sehitlerin icinde de zaten Asik diye bir sey gecmiyor. Böylece bir celiski ortaya cikmiyor mu!

 

Bu sorunun cevabini Cemil Tokpinar Genclik ve Ask kitabinda Asik nasil sehit olur? bölümünde isliyor. Yani soruna en güzel cevabi oradan alabilirsin.

 

Özet olarak sunu söyleyebilirim: Ask atesine düsüp, harama girmekten kacinan kisi üzüntüsünden yataklara düser ve hayatini kaybederse, ona sehitlik sevabi veriliyor.

 

Menekse bacinin sorusuna gelince:

 

Üstad Bediüzzaman 1. Sua´da Sair mesreplerdeki ask yerinde, Risale-i Nur´un mesrebinde müstakane sefkattir ve re´fetkarane muhabbettir. (Said Nursi, Sualar, s.633 (1.Sua), Yeni Asya, 2000) diyor.

 

Bunun aciklamasi benim anladigima gore söyle:

 

Tarikatlarda daha fazla ask duygusu hakim. Risale´i Nur talebelerinde, daha fazla ask duygusu degil, sefkat ve muhabbet duygusu hakim. Sefkat duygusu ask duygusundan mertebe olarak daha yükseklerde.

 

Misal: Asik olan, karsilik görmeyince, ne kadar hasret ceksede, ne kadar kendini yiyip, bitirsede, bir gün aski bitebilir. Bosuna dememisler: Askin bittigi yerde, nefret baslar.

 

Sefkat ask mertebesinin daha yükseklerinde. Sefkat, bir nevi, karsilik beklemeden ask. Yani bir annenin cocuguna duydugu duygular. Bu yüzden Said Nursi anneleri Sefkat kahramani ilan etmis. Sefkat duygusu Allah´dan annelere bir hediye. Daha fazla annelerde yerlesmis.

 

Risale-i Nur talebeleri birbirlerine, tabir-i caizse, sefkat duyuyorlar. Bu nedenle arkadaslarinin nefsini, kendi nefislerine tercih etmeleri cok kolay oluyor. Hic bir anne, kendi zevkini, cocugunun zevkine tercih eder mi? Asla! Cocugu icin sadece nefsini degil, koluna, bacagini ve canini bile veren anneler var.

 

Durum böyle olunca Risale-i Nur talebeleri daima muhabbet, sevgi ve saygi icinde hizmetlerini gerceklestiriyorlar. Bu nedenle Muhabbet Fedaileri lakabi Risale-i Nur talebelerine verilmis.

 

Insaallah, sorularinizi cevaplayabilmisimdir.

 

Selamlar ve Dualarla,

cemil

 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Esselamunaleykum!

 

 

Öncelikle Askin ne demek oldugunu bilmemis lagzim. Askin ne oldugunu bilmessek, sevgimiz en az 1 hafta sürer ve o kisinin kalbini kirmis oluruz.

 

Ask öncelikle ikiye ayrilir.

Hakiki Ask ve Mecazi Ask

 

1.) Hakiki Ask: Sevdiginizi allah icin sevmeniz, cünkü o sizi yaratan, size o sevgiyi veren. Cemil Tokpina dedigi gibi: Asil Ask, Vedud ismiyle essiz güzzelikteki yarattiklarini kendine has bir sevgiyle sevilmesi gereken Rabbimizi sevmektir yani burda demek istiyor ki, Hakiki Ask Allahi sevmektir cünkü, o bizi yaratan, o bizim kalbimizi sevgiyle dolduran.

 

2.) Mecazî Ask ise bir varligin, Allah´in izin vermedigi sekilde ve sartlarda sevmektir. En dikkat ceken ögrnegi, karsi cinsten birisine asik olmak, bu konuda dini sinirlari cignemektedir. Burdada demek istiyor ki, birisini seversek Allah icin degil, güzel gözüküyor diye sevmek, ve onlan cinsel iliski istemek. Bu Yassaktir Islamda!!!!!

bide dedigim gibi Allah icin degil, nefis icin severseniz dingimizin yasakladigi alana girmis olursunuz.

 

Yukarida yazdigim gibi Hakiki Ask ve Mecazi askta baya fark var. Sevdiginizi Allah icin severseniz hem vicdan azabi yok hemde günahi yok ve o sevgilinislen de ebedi Arkadasiniz olacaktir.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

  • 2 Wochen später...
  • 2 Wochen später...

"Cenab-i Hakkin masivasina yapilan muhabbet iki cesit olur:

Birisi yukaridan asagiya nazil olur, digeri asagidan yukariya cikar. Söyle ki:

 

Bir insan, en evvel, muhabbetini Allah´a verirse, onun muhabbeti dolayisiyla,

Allah´in sevdigi herseyi sever. Ve mahlukata taksim ettigi muhabbeti, Allah´a

olan muhabbetini tenkis degil, tezyid eder.

 

Ikinci kisim ise, en evvel esbabi sever ve bu muhabbetini Allah´i sevmeye vesile

yapar. Bu kisim muhabbet, toplulugunu muhafaza edemez, dagilir. Ve bazan da

kavi bir esbaba rast gelir. Onun muhabbetini mana-i ismiyle tamamen cezb eder,

helakete sebep olur. Sayet Allah´a vasil olsa da, vusülü nakis olur.

 

Said Nursi, Mesnevi-i Nuriye, Sayfa 63

 

Lugat:

masiva : Allah´in yaratdiklari

tenkis: azaltmak

tezyid: cogaltmak

kavi: güclü

vusülü: kavusmasi

nakis: eksik

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

yasanmadi yasamadim

böyle sevda daha önce

mecnunu simdi anladim

leylayi sende görünce

 

kendimen cok seni sevince

anlat deme soru sorma

anlatamam beni yorma

halime bak ne olur anla

 

kelimeler yetmez böyle bir aska

hic benzmeri yok bendeki baska

nasil sevdim yerini bilsen kalbime

girsen görsen keske

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Dein Kommentar

Du kannst jetzt schreiben und Dich später registrieren. Wenn Du ein Konto hast, melde Dich jetzt an, um unter Deinem Benutzernamen zu schreiben.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Nur 75 Emojis sind erlaubt.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Dein vorheriger Inhalt wurde wiederhergestellt.   Editor leeren

×   Du kannst Bilder nicht direkt einfügen. Lade Bilder hoch oder lade sie von einer URL.


×
×
  • Neu erstellen...