Zum Inhalt springen
Qries Qries Qries Qries Qries Qries

Empfohlene Beiträge

Ciddi taraftarlik kurana baglilik istiyor. Yani kurana ters düsmemege dikkat etmek. Kendini temizlemek. YUkarida Sure Bakaradan, hatirladigima göre Ayet 150/151 okumanizi tavsiye ederim.

 

Risale-i Nur'un da amaci bu, sonucta Kur'anin mali degil mi Risale-i Nur? Nasil bagdastirmak istediginizi anlamadim hakkinizi helal edin.

151. ayette Peygamber Efendimiz'den bahsediyor, Kur'ani anlamak ile Risale-i Nur'u anlamak kiyas edilmez. Cünkü Kur'ani hadis ve sünnetle anlamamiz gerekiyor. ama risale-i nurda gerekilen aciklamalar yapilmis, gerektiginde ayetler de koyulmus, hadisler de.

eger dil amacli anlamaktan zorluklar cekiliyorsa, terimlerin üzerinde durulmasi gerekiyor.

 

Benim talebelikden kastim, has talebleri ve onlara talebe olmak, ve onlardan faydalanmakdir. Isnadi ilmi yakin olanlardan ögrenmek. Sadece kitabdan degil.

Risale-i Nur'un talebesi olmak varken, niye talebenin talebesi olunsun ki? önceden de dedigim gibi elbette abilere danisilsin, onda bir zarar olmaz sanirim. ama abisiz olmaz da bi kaide yok.

 

Ama burda has taleblerine deger vererek ve onlari unutmayarak.

deger vermek ve unutmamak baska, onlara talebe olmak baska. isterseniz üstadin talebelerine sorun, mesela firinci abiye, ben size talebe olmak istiyorum diye, cevabi ne olur diye cok merak ediyorum ;)

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

  • Antworten 183
  • Erstellt
  • Letzte Antwort

Top-Benutzer in diesem Thema

Sizin türkceniz iyi, benimki o kadar iyi degil, bu yüzden kusurma bakmayin. Ama bildiklerimi sizinle paylasmak isterim.

 

Risale-i Nur'un da amaci bu, sonucta Kur'anin mali degil mi Risale-i Nur? Nasil

bagdastirmak istediginizi anlamadim hakkinizi helal edin.

 

Risaleyi nur dediginiz gibi ayetleri aciklar. Ama bütün ayetleri ele aldmadigini okumustum. Cogu imanla ilgili olan ayetleri. Ama bu konuya fazla girmek istemiyorum, hem saat gec oldu. Dikkat edilmesi gereken Risaleyi Nur kuran degildir, bunu herkez biliyordur, tekrar etmekde fayda var.

 

 

151. ayette Peygamber Efendimiz'den bahsediyor, Kur'ani anlamak ile Risale-i

Nur'u anlamak kiyas edilmez.

 

Haklisin, ama orda bir prensib var, kurandaki ve peygamberlerin hayatindaki hikmeti anlamak gerekir. Efendimiz kurani bize okuyor ve acikliyor. Dini kitablari bize alimler ve ilim ehli acikliyor. Burda kurana uygun hareket mevcuttur. Efendimiz aleyhisselami tekraren demis olayim önder almamiz gerekir itikadimiza göre.

 

 

 

Cünkü Kur'ani hadis ve sünnetle anlamamiz gerekiyor. ama risale-i nurda

gerekilen aciklamalar yapilmis, gerektiginde ayetler de koyulmus, hadisler

de.eger dil amacli anlamaktan zorluklar cekiliyorsa, terimlerin üzerinde durulmasi gerekiyor.

 

Terimler üzerinde durulmasi gerekir. Ama bir düsünün ilk kurani mushaf haline getiren sahabeler vardi. Bunlarin kitab konusunda bilgileri fazladir. Ayrintili bilgiye sahibtirler. Sahabelerin sözleri bile bizim icin ayri deger kazaniyor, cünkü hikmeti yüzünden. Kitabi okuyan ve okumayanlar bir olmadigi gibi, kitabi yazan ve yazana talebe olanda ayni degildir. Kitabi yeni okumaya baslayan, kitabi bir kac sefer bitirmis olan ve yazarla beraber olmus olanla ayni degildir.

 

Ben simdiye kadar cok insan gördüm, anladim dedi, ve yazmis veyahut yanlis konusmus olan. Bu yüzden bu konular önemlidir. dini konularda dikkat edilmesi gerekir manaya.Bu yüzden birsey sadelestirmek her kelime icin dogru degildir. Bazi kelimlerin islam acisindan degeri vardir ve öyle kalmasi gerekir, veyahut yazar tarafindan degeri vardir. Belkide bunlarin hikmetini herkez ayni derecede kavramaya bilir.

 

Yine tekrar etmek istiyorum: Bir kitab muallim degildir. Yoksa kuran (ALLAHin kelami) peygamber efendimize inmezdi, herkezin eline birer kitab düserdi okusun diye (kitab ögretsin diye)...

Bearbeitet von Sunnit
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Sizin türkceniz iyi, benimki o kadar iyi degil, bu yüzden kusurma bakmayin. Ama bildiklerimi sizinle paylasmak isterim.

estagfurullah, öyle bir sey demek istemedim hakkinizi helal edin, Allah razi olsun, sonucta akil akildan üstündür ve ilim paylasmak güzel bir seydir ;)

 

 

Risaleyi nur dediginiz gibi ayetleri aciklar. Ama bütün ayetleri ele aldmadigini okumustum. Cogu imanla ilgili olan ayetleri. Ama bu konuya fazla girmek istemiyorum, hem saat gec oldu. Dikkat edilmesi gereken Risaleyi Nur kuran degildir, bunu herkez biliyordur, tekrar etmekde fayda var.

evet, iman agirlikli oldugu dogrudur, cünkü bu zamanin hastaligi imansizliktir, iman eden dinimizde diger seyleri kendi istegiyle yapar, önemli olan iman.

Elbette Risale-i Nur Kur'an degildir, bunu da herkes biliyordur zaten. Hem demistik, Risale-i Nur Kur'anin malidir diye, o yüzden Kur'an elbette Risale-i Nurdan milyonlarca kat daha üstündür.

 

Haklisin, ama orda bir prensib var, kurandaki ve peygamberlerin hayatindaki hikmeti anlamak gerekir. Efendimiz kurani bize okuyor ve acikliyor. Dini kitablari bize alimler ve ilim ehli acikliyor. Burda kurana uygun hareket mevcuttur. Efendimiz aleyhisselami tekraren demis olayim önder almamiz gerekir itikadimiza göre.

talebe olma sartlarinda da sünnet-i seniyyeye uyma sarti da var, Efendimiz'e her düsturda uymamiz gerekiyor insaallah.

kendimi tekrarliyor olacagim hakkinizi helal edin ama burada önemli olan, Risale-i Nur'u anlamak icin illa bir abiye müracat etmemize gerek yok. öyle bir kaide olsaydi, üstad da acip risale-i nuru okuyun, yeterlidir, demezdi, talebelere sorup anlayin derdi. fakat daha önce de dedigim gibi her konu bize acilmiyabilir, abilere sorulabilir, ama abisiz de oluyor, onu söylemek istiyorum. bu konu hakkinda da baska bir sey demiyecegim, cünkü gercekten kendimi tekrarliyorum.

 

Terimler üzerinde durulmasi gerekir. Ama bir düsünün ilk kurani mushaf haline getiren sahabeler vardi. Bunlarin kitab konusunda bilgileri fazladir. Ayrintili bilgiye sahibtirler. Sahabelerin sözleri bile bizim icin ayri deger kazaniyor, cünkü hikmeti yüzünden. Kitabi okuyan ve okumayanlar bir olmadigi gibi, kitabi yazan ve yazana talebe olanda ayni degildir. Kitabi yeni okumaya baslayan, kitabi bir kac sefer bitirmis olan ve yazarla beraber olmus olanla ayni degildir.

bunun da tek ilaci, Risale-i nuru gazete gibi okumak degil, inceleyerek, üzerinde emek sarf ederek okumaktir.

 

Ben simdiye kadar cok insan gördüm, anladim dedi, ve yazmis veyahut yanlis konusmus olan. Bu yüzden bu konular önemlidir. dini konularda dikkat edilmesi gerekir manaya.Bu yüzden birsey sadelestirmek her kelime icin dogru degildir. Bazi kelimlerin islam acisindan degeri vardir ve öyle kalmasi gerekir, veyahut yazar tarafindan degeri vardir. Belkide bunlarin hikmetini herkez ayni derecede kavramaya bilir.

buna diyecek bir sözüm yok :)

 

Yine tekrar etmek istiyorum: Bir kitab muallim degildir. Yoksa kuran (ALLAHin kelami) peygamber efendimize inmezdi, herkezin eline birer kitab düserdi okusun diye (kitab ögretsin diye)...

Allahu alem, Rabbim günahlarimizi affetsin ve ilmimizi arttirsin. Amin.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

fakat daha önce de dedigim gibi her konu bize acilmiyabilir, abilere sorulabilir, ama abisiz de oluyor, onu söylemek istiyorum.

 

Kitabin nasil meydana gelisi, ve dip notlar ve talebleri ile konulari ele almasi ve bu gibi ayrinti bilgilere sahib olmak gerekir. Burda simdi diyorsunuz ki abilere sorula bilir, ama abisizde olur diyorsunuz. Irtibat halinde olmak gerek, olunmayada bilinir diyorsunuz. Yani uzun sözün kisasi, risale muallim olabilir diyorsunuz. Buna ben katilmiyorum. O zaman neden tefsirler yazilmis ve alimler, muallimler yetisiyor. Sanki herseyi var sayiyorsunuz, halbuki bu kadar basit ve sade degilki. Simdiki bir gence risaleyi verseniz, ne kadar anladigi belli degil ki. Bu yüzden gencler derslere katilmasi gerekir, sadece kitablari evde okumakla olmaz ve islama ters düser. Muallimden ders alinir. Islami yanlis anlayan ve ters düsünen, kendi nefsine pay bicen insanlar yokmu.

 

Bende bundan sonra fazla yazmak istemiyorum, cünkü birsey en fazla üc sefer tekrar edilir. Fazlasi zarar ve israfda olabilir.

 

Allahu alem, Rabbim günahlarimizi affetsin ve ilmimizi arttirsin. Amin.

 

Amin, Bununlada bana katildiginizi belirttiniz.

Bearbeitet von Sunnit
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Kitabin nasil meydana gelisi, ve dip notlar ve talebleri ile konulari ele almasi ve bu gibi ayrinti bilgilere sahib olmak gerekir. Burda simdi diyorsunuz ki abilere sorula bilir, ama abisizde olur diyorsunuz. Irtibat halinde olmak gerek, olunmayada bilinir diyorsunuz. Yani uzun sözün kisasi, risale muallim olabilir diyorsunuz. Buna ben katilmiyorum. O zaman neden tefsirler yazilmis ve alimler, muallimler yetisiyor. Sanki herseyi var sayiyorsunuz, halbuki bu kadar basit ve sade degilki. Simdiki bir gence risaleyi verseniz, ne kadar anladigi belli degil ki. Bu yüzden gencler derslere katilmasi gerekir, sadece kitablari evde okumakla olmaz ve islama ters düser. Muallimden ders alinir. Islami yanlis anlayan ve ters düsünen, kendi nefsine pay bicen insanlar yokmu.
Abi, ben baska kitap okunmasin, derslere katilim olmasin, abilere sorulmasin demiyorum ki. sadece sahsa baglanmamayi belirtmek istiyorum. son sahitler de üstad abdullah yegin abiye de söylüyor, "bana baglanmayiniz, risale-i nura baglaniniz" diye. derslere katilmasi gerekiliyor tabi, üstad bosuna "zaman cemaat zamani" dememis.

ben derdimi anlatamiyorum galiba, hakkini helal et. en iyisi bu konuyu bi abiye sor, ya da onlara talebe olma arzusunu dile getir, onlar insaallah en güzel cevabi verirler.

 

Bende bundan sonra fazla yazmak istemiyorum, cünkü birsey en fazla üc sefer tekrar edilir. Fazlasi zarar ve israfda olabilir.
o zaman insaallah bu konuyu burada bitirelim, cünkü ikimiz de bildigimizden sasmiyoruz :D

 

Amin, Bununlada bana katildiginizi belirttiniz.
sadece Allah'in herseyi daha iyi bilmesini, ve benim ilmimin de herseye yetmedigini belirtmek istedim, tam manasiyla senin dedigine katilmiyorum cünkü abi ;)
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

sadece sahsa baglanmamayi belirtmek istiyorum.

 

Isnad baglanmakla alakasi yok. Baglanmakdan anladigin ne? vesilelere baglanilmazmi? simdi risale bir vesile degilmi? ilim bir vesile degilmi? has talebleri vesile degilmi? kurana uygun olan onlarla irtibat halinde olmak, ve onlarinda dersine katilmak, uzak kalmamak ve terk etmemek. Burdaki aranilan ilmin isnadi baglanmakla alakasi yok. Bu islami bir prensibdir.

 

son sahitler de üstad abdullah yegin abiye de söylüyor, "bana baglanmayiniz, risale-i nura baglaniniz" diye.

 

Bunu nerde nezaman ve kime söyledigi arastirilmasi gerekir. Ve bununla kasti risaleleri okumaya engel olmamak ve ilme engel olmamak icin demistir. Bu acidan bakmistir. Ama onun demek istedigi bizleri unutun ve bizlerden birsey ögrenmeyin demek istememistir veyahut uzak durun, kitablari okuyun sadece.

Bearbeitet von Sunnit
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Isnad baglanmakla alakasi yok. Baglanmakdan anladigin ne? vesilelere baglanilmazmi? simdi risale bir vesile degilmi? ilim bir vesile degilmi? has talebleri vesile degilmi? kurana uygun olan onlarla irtibat halinde olmak, ve onlarinda dersine katilmak, uzak kalmamak ve terk etmemek. Burdaki aranilan ilmin isnadi baglanmakla alakasi yok. Bu islami bir prensibdir.

sahsa baglanmak, onsuz olmaz demektir.

 

vesselam

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

sahsa baglanmak, onsuz olmaz demektir.

 

Vesileler terk edilemez. Bu islama aykiridir. Her yerde, ve herseyde ALLAHin rizasi aranilir. Bununla ALLAHin yaratmis oldugu sebebleri gözardi etmeni tavsiye ederim ve dogru anlamis olmani. Anlasildi yani sadece risale diyorsun ve has talebleri inkar ediyorsun, yanlis isem af ola.

 

ALLAH te'ala yardimcimiz olsun, selat ve selam Ona olsun. Hidayeti veren Odur.

Bearbeitet von Sunnit
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Anlasildi yani sadece risale diyorsun ve has talebleri inkar ediyorsun, yanlis isem af ola.

 

-.- siralamam farkli, önce Risale-i Nur, sonra abiler. abiler, risale-i nur'u anlamamizda faydali olabilir, ama risale-i nur'u sadece abilerle anliyabilecegmiz diye bir sey yok. daha deminden beri onu anlatmaya calisiyorum.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Sadeleştirmek cinayet, tahrib ve katliam

Risale Haber, 13 Şubat 2012 / 13:01

Risale-i Nur'un sadeleştirilmesini savunanların bir kaç yıl önce buna "cinayet", "tahribat" ve "katliam" dedikleri ortaya çıktı

 

İbrahim Mert'in haberi:

RİSALEHABER-Risale-i Nur'un sadeleştirilmesini savunan isimlerin daha bir kaç yıl önce sadeleştirmeye "cinayet", "tahribat" ve "katliam" diyerek karşı çıktıkları ortaya çıktı.

Aksiyon Dergisi'nin 24 Aralık 2007 tarihli ve Kadir Filiz imzalı haberinde edebi eserlerin sadeleştirilmesi "Darbeli Edebiyat" başlığı ile kapak dosyası yapılmış.

Bir çok örneğin verildiği haberde Risale-i Nur'un sadeleştirilmesini savunan Zaman Gazetesi yazarı Ali Çolak'ın da görüşleri yer alıyor. Çolak, "Sadeleştirme kelimesi beni oldum olası rahatsız eder. Bu iş yapılırken hep bir şeylerin yok olup gideceğinden korkarım" sözleriyle sadeleştirmeye karşı çıkıyor.

Yine aynı şekilde Zaman yazarları Ahmet Turan Alkan, BeşirAyvazoğlu ve Hilmi Yavuz'un sadeleştirme karşıtı görüşleri yer alıyor.

Şimdi asıl sorulması gereken şu: Reşat Nuri Güntekin’in Çalıkuşu, Ahmet Rasim'in Şehir Mektupları, Ömer Seyfettin'in Bomba hikayelerine gösterilen hassasiyet Bediüzzaman Said Nursi'nin Risale-i Nurlarına neden gösterilmiyor?

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

-.- siralamam farkli, önce Risale-i Nur, sonra abiler. abiler, risale-i nur'u anlamamizda faydali olabilir, ama risale-i nur'u sadece abilerle anliyabilecegmiz diye bir sey yok. daha deminden beri onu anlatmaya calisiyorum.

 

Siralama bana göre de aynisi. Tabiki ilk basta kitabi okursun ve sorularini not alirsin. Ve ders alirsin onlarin talebelerinden. Kendi basina onlari mutlak sürette uzak durarak ve onlara irtibati birakarak sadece kitab demiyorum. Taleblerden ögrenmek daha sihatlidir ve insani korur. Tabiki kitabi okuma zaten bahis degilki. Has talebler ile risale daha iyi anlasilir. Sadece kitab ile sihat kayib oluyor. Bu yüzden has taleblerinden taleblerinden veyahut kendileri ile irtibat halinde bulunmak gerek. tecrübe sahibi ile tecrübesiz olanlar bir olurmu. Gece ve Gündüz gibi. Islama uygun olan derslere katilmak ve muallimdende ders almak. Ve bu muallimlerin taleblerle irtibat halinde olmasi gerekir.

 

Sadece kitab diyenler bana göre büyük hata ediyorlar. Cünkü dini hafife aliyorlar bu konuda. Dinin sebeblere bagri olmayarak gökten eline düstügünü sanmak dogru degildir.

Bearbeitet von Sunnit
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Siralama bana göre de aynisi. Tabiki ilk basta kitabi okursun ve sorularini not alirsin. Ve ders alirsin onlarin talebelerinden. Kendi basina onlari mutlak sürette uzak durarak ve onlara irtibati birakarak sadece kitab demiyorum. Tabiki kitabi okuma zaten bahis degilki.

Elhamdulillah :)

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Ama burada "sadece kitap, abileri hic aldirmamak" diyen hic olmadi ki.

Aslina bakarsan zaten risaleler genelde bir kac kisinin vesilesi üzerine ulasir insanlara,

o vesile olan sahislarda genelde medreselerde derslere katilir.

Her medresede muhakkak ders verebilecek abiler, ablalar mevcuttur elh,

o ders verebilme kapasitesinde olanlar ise zaten has talebelerin talebeleri ile irtibat icindedirler, cünki kendilerini bir nevi yetistirmek zorundalar, bilgileri ve tecrübeleri gökten düsmedi sonucta.

Yani ders ortamlari var, nadir olsada abilerle irtibatda bulunma imkani da var, üstadi anma toplantilarinda olsun, sempozyumlarda olsun, abilerin almanya-medrese ziyaretlerinde olsun. Arti TV programlarinda, internet sayfalarinda, youtube'da kendilerini yetistirmis sahislarin dersleri de yayinlaniyor. Zaten Risaleye giris yapmak icin genelde bir cemaate basvurulur, sonucta insan sosyal bir varliktir. Anlamadigin pasajlari kendini bu konuda yetistirmis kisilere sorma imkani var, veyahut Internetde dinlenebilir o ders.

Yetmedi, Tr'de veyahut burada ders ortamlarina katilirsin, okuma (no comment) /arastirma kamplari düzenleniyor her medresede.

Gerisi ise insanin kendisine kalmis birsey, bu okuyup anlamaya calismaktan geciyor.

Osmanlica versiyonunu okurken ilk olarak Lugat calismasinda bulunuyor anlamak isteyen, terimleri ögreniyor, anlamlari bagdastiriyor ve okuyor. Her yeni basliyana Külliyati (yani tüm mevcut risaleleri) bir kere tamamen okumasi tavsiye ediliyor, bir Risaledeki bir yer diger Risaledeki yeri daha detayli acip derine iner, aciga kavusturur, sirf bir pasaji okumakla yetmez genelde.

Almanca Risaleleri okurken ise okuyan almancasini pekistirmek mecburiyetinde kaliyor, cünki yazi diline tercüme edilmis dolayli olarak (hochdeutsch).

Derkeeeen, is basini alip gider.

Genelde bu okuyup arastirma, anlama yöntemi herkesin evde tek basina yapabilecegi birsey, kaynak ve ilk muallim Risalenin kendisi. Tabii ki Risaleyi ögrenip ögretenlerde mevcut, insanin kendisini yetistirmesi icin ilk basamak olabilirler, ama tarikatdan tanindigi gibi sahis silsileleri mecburi (obligatorisch) degil.

Herhalde bu yöntemleri biraz karistiriyorsun, eger ki bu konuda kurumsal degilde pratik misaller görmek istiyorsan bir ders ortamina katilmani öneririm. Yasanan tecrübe her zaman daha somut bilgidir.

Bearbeitet von Nur Efsan
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

 

Tabii ki Risaleyi ögrenip ögretenlerde mevcut, insanin kendisini yetistirmesi

icin ilk basamak olabilirler, ama tarikatdan tanindigi gibi sahis silsileleri

mecburi (obilgatorisch) degil.

 

 

Ben zaten silsile demedim isnad dedim. neyse mana olarak ne dedigimi anladiniz. Yani bana göre hast taleblerinden ders almis olmak ve onlarla irtibat halinde olmak veyahut onlarin talebleri ile olmak gerekir. Yoksa bu islami degildir. Islamda herzaman isnad olayi mevcuttur. Önceki yazilarimda anlattigim gibi. Ayetle sabittir. Kitab muallim degildir. Alimler gökten düsmez. Bu tabiki olaya derin bir sekilde incelersek bu sonuclar ortaya cikar. Tabiki normal okuyucular icin bunlar önemsis ve kücümsene bilir. Isin esasi sadece kitabtan ögrenmek ve kitabi muallim olarak görmek islama uygun düsmez.

 

Sizlere tavsiyem ehli ilmi ziyaret edin ve onlarin nasill davrandiklarini ve nelere dikkat ettiklerini seyredin o zaman tecrübe sahibi olursunuz. Bu baglanmak alakasi yok. Ilim kitabdan(Rivayetten) elde edilir, ama bunun sartlari vardir. Herkez bir kitabdan(Rivayetten)) ilim elde edemez bu genel icin has taleblere bas vurmadan olmaz ve sihatsizdir.

 

Herkez sonucta istedigini yapar. Ama gercek ilim ehli cercevesine girdiginde bu gibi seyleri görebilirsin ve buna önem verdiklerini, göz ardi ettiklerini. islami universitelerde, arab ülkelerinde daha bu mevcuttur. Tarikatlardada bu mevcuttur.

Bearbeitet von Sunnit
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Ama burada "sadece kitap, abileri hic aldirmamak" diyen hic olmadi ki.

Aslina bakarsan zaten risaleler genelde bir kac kisinin vesilesi üzerine ulasir insanlara,

o vesile olan sahislarda genelde medreselerde derslere katilir.

Her medresede muhakkak ders verebilecek abiler, ablalar mevcuttur elh,

o ders verebilme kapasitesinde olanlar ise zaten has talebelerin talebeleri ile irtibat icindedirler, cünki kendilerini bir nevi yetistirmek zorundalar, bilgileri ve tecrübeleri gökten düsmedi sonucta.

 

OLmasi gerekende ve islami olanda bu zaten.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Hickimse dinin kendisini, temelini ögrenmek icin Risalelere basvurmaz.

Bu konuda siyer, ilmihal, fikih vs. kitaplari var, sahabelerin hayati, Islami sahislarin hayati hakkinda kitaplar var.

Kur'an da camiide hocadan ögrenilir, veyahut baska Kuran'i bilen kisiden.

Dinin temellerini ögrendikten sonra (veyahut paralel bir sekilde) Risaleler okunur.

Sorularlarisale veyahut sorularla islamiyet gibi sayfalara bir göz at istersen Risalenin nasil bir eser olduguna dair.

Risalede genelde imani bahisler ele alinir. Namazin nasil kilinisi degil, ne icin bes vakitde kilinisi aciklanir. Orucun tutma sekli degil, hikmetleri, faydalari, ahiretin/hasrin var olmasinin ispati, Allah'in varliginin delilleri vs vs. Genelde imani bahisler. Bunlari biri sana illa ki ögretmesi gerekmez.

Bearbeitet von Nur Efsan
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Bunlari biri sana illa ki ögretmesi gerekmez.

 

Tabiki herseyi basite indirmek kolay. Ama ben gerceklerden bahsediyorum ve gercege uygun vasiyette ögrenmek. Ve sorularla ögrenmek, süphe birakmamak. 111 kardesin dedigi gibi gazete gibi okuyub, tercüme edercesine ögrenmek, anlayisi geriye atmakda isabetli ve sihatli degildir. SOnucta kuran degildir. Kurana uygun düser ezberlemek, anlamasan bile. Ama türkce/osmanlica kitabi anlamak mecburiyetindesin okurken. Yardime ve soru sormaya ihtiyacin var ve emin olmaya.

 

Insan gercekden ögrendigi seyi, baskasinada ögretebilir. Yari anladigi seyi yari ögretir buda imani konularda tehlikelidir. Ayricana herkezde ögretme kabiliyeti ayni derecede degildir.

Bearbeitet von Sunnit
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

@ 111: cümlemizden insaallah.

 

 

Bozulmus plak numarasi yapmak istemem, o yüzden daha detayli bilgi icin

http://www.sorularlarisale.com/

http://www.sorularlaislamiyet.com/search?aranan=risale&type=all&cat%5B%5D=418&cat%5B%5D=425&cat%5B%5D=424&cat%5B%5D=419&cat%5B%5D=423&cat%5B%5D=253&cat%5B%5D=415&cat%5B%5D=323&cat%5B%5D=272&cat%5B%5D=128&scope=title&per_page=10

gibi sayfalari arastirabilirsin.

Bearbeitet von Nur Efsan
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Dein Kommentar

Du kannst jetzt schreiben und Dich später registrieren. Wenn Du ein Konto hast, melde Dich jetzt an, um unter Deinem Benutzernamen zu schreiben.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Nur 75 Emojis sind erlaubt.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Dein vorheriger Inhalt wurde wiederhergestellt.   Editor leeren

×   Du kannst Bilder nicht direkt einfügen. Lade Bilder hoch oder lade sie von einer URL.


×
×
  • Neu erstellen...